گزارش جام جم آنلاین از صحنه میدانی جنگ القاعده و داعش

تکفیری های لیبی به جان هم افتادند

رسانه‌ها دیروز از انفجاری مقابل سفارت ایران در لیبی که موقتا تعطیل است، خبر دادند.به گزارش ایرنا و به نقل از منبع آگاه، اکنون که سفارت ایران تعطیل است، سفیر به‌صورت ترددی انجام وظیفه می‌کند.
کد خبر: ۷۷۳۵۸۷
بمبگذاری داعش مقابل منزل سفیر ایران در لیبی

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امورخارجه، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی اظهار کرد: اطلاعات دقیق حاکی از انفجار بمبی دست‌ساز در مقابل ساختمان اقامتگاه سابق سفیر جمهوری اسلامی ایران در طرابلس است که موجب خسارتی جزئی شده و خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی و مالی دربر نداشته است.

به گزارش فارس و به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، گروه تکفیری داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت.

لاریجانی: از ساز و کارهای کمک به دولت سوریه حمایت می کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس همواره با حساسیت فراوان تحولات سوریه را پیگیری می کند، گفت: از اتخاذ هرگونه سازو کار لازم برای کمک به دولت و ملت سوریه در شرایط فعلی حمایت می کنیم.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در دیدار عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران، مناسبات و روابط دو کشور را برخاسته از پیوندهای عمیق دوستی و برادری دیرینه میان دو ملت دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر تداوم و استمرار مناسبات دوستانه و صمیمانه میان دو کشور و ادامه حمایت های کشورمان از سوریه تاکید کرد.

اقدام ترکیه؛ افزایش ناامنی در منطقه

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام دیروز ترکیه در ورود غیرقانونی به خاک سوریه تاکید کرد: اقدام نظامی یک کشور همسایه در خاک سوریه هیچ توجیهی ندارد.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفت: مداخله نظامی همسایگان در سوریه وضع را پیچیده‌تر می‌کند و ثمری جز ناامن‌تر کردن منطقه ندارد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر این‌که ایران، عربستان سعودی و ترکیه باید راهکارهای مشترک سیاسی را در منطقه تقویت کنند؛ تصریح کرد: استفاده از گروه‌های مسلح بی‌مسئولیت، دور باطلی است که تروریسم را تقویت و کشورهای منطقه را ناامن می‌کند.ارتش ترکیه در دو عملیات جداگانه و با بیش از 50 تانک و زره‌پوش، شنبه‌شب وارد بخشی از خاک سوریه شد و جسد سلیمان شاه عثمانی را به مکان دیگری انتقال داد.

نشت تاسیسات هسته‌ای فوکوشیما

شرکت نیروی برق ژاپن از آلودگی شدید کانال‌های انتقال آب در تاسیسات هسته‌ای داییچی فوکوشیما به مواد رادیواکتیو خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حسگرهای تعبیه شده در کانال‌های انتقال آب باران و آب‌های زمینی این تاسیسات، آلودگی این کانال‌ها را 70 برابر بیشتر از شرایط گذشته تشخیص داده‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها