در دیدار رئیس رسانه ملی با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور مطرح شد:

صداوسیما پیشرو در ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان

گروه رادیو و تلویزون دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور دیروز با رئیس رسانه ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۸۰۴۲۴۵

به گزارش اداره کل روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست دکتر سرافراز در سخنانی با اشاره به نقش رسانه ملی در ترویج اقتصاد دانش بنیان در جامعه و اصلاح نگرش افراد به آن یاد آور شد: ضروری است که صداوسیما با بهره‌گیری از قالب‌های مختلف برنامه‌سازی به این موضوع اهتمام ورزد و رویکرد رسانه ملی نیز این است که اقتصاد دانش بنیان در جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: صداوسیما موسسات، مراکز و باشگاه‌هایی که در حوزه اقتصاد دانش بنیان فعالند را معرفی خواهد کرد.

در این راستا می‌توان برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرد و موسساتی را که می‌توانند الگو باشند و بر پایه فکر و اندیشه گروهی به موفقیت رسیده‌اند را به جامعه معرفی نمود. استمرار پخش این برنامه‌ها در ساعاتی منظم و در دوره‌ای خاص تاثیرگذار خواهد بود و به ترویج تفکر مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان منجر می‌شود.

رئیس رسانه ملی با استقبال از پیشنهاد ایجاد پارک فناوری رسانه ملی تاکید کرد: از وظایف اصلی صداوسیما ترویج علم و معرفی عالمان در حوزه‌های مختلف است.

در این نشست، دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز در سخنانی یاد آور شد: بزرگ‌ترین مشکل در موضوع اقتصاد دانش بنیان، نداشتن فرهنگ آن است، چراکه در دوره‌های مختلف از رانت نفت بهره گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان جوانان هستند، چون اهل نوآوری‌اند و از ریسک‌پذیری بالایی برخوردار هستند.

دکتر ستاری با بیان این‌که در گذشته شرکت‌های نفتی و فولاد بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شدند، گفت: در شرایط کنونی، شرکت‌هایی که برپایه اقتصاد دانش بنیان متمرکزند جزو شرکت‌های برتر محسوب می‌شوند. وی یادآور شد، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش ما باید به سمت ترویج و گسترش شرکت‌های فناوری گام بردارند.

در این نشست که برخی از معاونان رسانه ملی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور حضور داشتند، تفاهم‌نامه همکاری بین صداوسیما و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور به امضاء رسید. در این تفاهم‌نامه بر ایجاد ساز و کارهای مناسب برای حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان در امر تحقیق و توسعه، تولید تجاری محصولات و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان و حمایت مادی و معنوی از تجاری‌سازی و بومی‌سازی فناوری‌ها و نوآوری‌های این شرکت‌ها تاکید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها