یک هارد ۵۰۰ گیگ سیگیت دارم که هنگام روشن ‌شدن و بالا آمدن ویندوز خطا می‌دهد.
کد خبر: ۸۰۳۴۷۲
پرسش و پاسخ: خطای هارد هنگام بوت رایانه

سینا مفاخر از اهواز: هنگام بوت رایانه با اخطار زیر روبرو می‌شوم:

Reboot and Select proper boot device or Insert boot media

مشکل چیست؟ سیم‌های دیتا را هم عوض کردم، تغییری نکرد.

پاسخ کلیک: در چنین شرایطی نمی‌توان مشکل را به‌صورت دقیق تشخیص داد. ابتدا ‌باید به بایوس مراجعه و بررسی کنید رایانه، هارد‌دیسک را شناسایی می‌کند یا خیر. در صورتی‌که عملیات شناسایی صورت گیرد، ممکن است پارتیشن‌ها و MBR هارددیسک رایانه با مشکل مواجه شده باشد. با اتصال هارد‌دیسک به یک رایانه دیگر یا با استفاده از دیسک‌های بوت ویندوز، لینوکس یا دیسک‌های بوت نرم‌افزارهای پارتیشن‌بندی و رفع مشکلات هارد، ممکن است بتوانید مشکل را رفع کنید. در صورتی‌که هارد‌دیسک اصلا شناسایی نشود نیز چند احتمال وجود دارد؛ شاید بورد هارد‌دیسک شما سوخته باشد که با تعویض بورد مشکل رفع می‌شود. همچنین ممکن است هارد‌دیسک شما به‌طور کامل سوخته باشد که باید قید اطلاعات خود را بزنید یا در صورتی‌که نیازمند اطلاعات ذخیره شده در آن باشید ‌باید عملیات بازیابی اطلاعات هارد‌دیسک انجام شود. البته مراکز محدودی، این عملیات را که اصطلاحا به آن جراحی هارد‌دیسک می‌گویند، انجام می‌دهند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی همه موارد احتمالی، به یکی از مراکز معتبر بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد‌دیسک مراجعه کنید.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Habil
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
۰
۰
با سلام
من چند بار با این مشكل مواجه شدم در حدی كه وقتی به بایوس مراجعه میكنم اسمی از هارد مشاهده نمیشد كه مجبور میشدم سیستم رو خاموش كنم و كیس رو باز كنم و چند بار اتصالات هارد رو بكنم و مجدد بزنم و گاهی بایوس رو خالی كنم تا اسم هار برای بوت نمایان بشه، لطفا بگید چطور میشه این مشكل رو حل كرد آیا مشكل از هارد دیسكه یا مین بورد ؟
چرا یه مدت درست میشه و بعد یه مدت دوباره همین مشكل پیش میاد؟

نیازمندی ها