با راه‌اندازی سایت فیلم «بادیگارد»، علاقه‌مندان ابراهیم حاتمی‌کیا می‌توانند در جریان آخرین اطلاعات و اخبار تازه‌ترین ساخته او قرار بگیرند؛ اثری که این روزها در مرحله پیش‌تولید و بازنویسی نهایی فیلمنامه به سر می‌برد و تاکنون حضور سینماگرانی چون پرویز پرستویی و مریلا زارعی (به‌عنوان بازیگران نقش‌های اصلی) و محمود کلاری (به‌عنوان مدیر فیلمبرداری) در آن قطعی شده است.
کد خبر: ۸۰۳۲۹۵
بادیگارد آنلاین!

به گزارش جام‌جم، خوشبختانه در سال‌های اخیر برخی سازندگان یک اثر سینمایی به اهمیت و جایگاه فضای مجازی برای تبلیغ موثر در باره فیلم‌های تولیدی پی برده‌اند و کاری را که سال‌هاست در محیط حرفه‌ای سینمای جهان امری عادی و واجب است، الگوی خود قرار داده‌اند.

همیشه در سینمای ایران رسم بوده ابتدا زمزمه‌هایی در مورد ساخت یک فیلم در میان سینماگران می‌پیچد. سپس این خبر به اشکال مختلف به مطبوعات و رسانه‌ها درز پیدا می‌کند و بعدتر با گمانه‌زنی‌های ژورنالیستی قوت می‌گیرد. حتی در پاره‌ای مواقع خبر ساخت یک فیلم از سوی عوامل دخیل در آن پروژه تکذیب هم می‌شود، اما معمولا و اتفاقا در بیشتر اوقات پیش‌بینی‌ها و زمزمه‌ها درست از آب درمی‌آید و فیلم موردنظر سرانجام در فاصله زمانی کمی از آغاز اخبار اولیه، کلید می‌خورد.

این بازی تکراری البته جذابیت‌های خودش را دارد و دست‌کم تا مدت‌ها خوراک رسانه‌های مختلف را فراهم می‌کند و هرکسی از ظن خود می‌تواند به فیلم سینمایی در دست تولید بپردازد. اما چندی است سینمای ایران روی خوشی به پیشرفت‌ها و گسترش فضای مجازی و اینترنت نشان داده و برخی تهیه‌کنندگان و فیلمسازان هوشمندتر، یکی از بهترین راه‌ها برای اطلاع‌رسانی درخصوص فیلم‌های تولیدی‌شان را راه‌اندازی سایت می‌دانند. آنها از این طریق موثق‌ترین و آخرین اخبار مرتبط با پروژه را منعکس می‌کنند و شایعات احتمالی را کنار می‌زنند.

بیراه نیست بگوییم فیلم‌های «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و «شیار143» ساخته نرگس آبیار، بخشی از موفقیت و بهتر دیده شدنشان را مدیون طراحی سایت‌های جذاب و تقریبا کاملشان هستند.

حالا سازندگان فیلم «بادیگارد» هم در اقدامی درست، سایت این اثر سینمایی را بتازگی راه‌اندازی کرده‌اند تا علاقه‌مندان به سینما و ابراهیم حاتمی‌کیا، آخرین اخبار و اطلاعات درخصوص ساخت این فیلم را از این طریق پیگیری کنند.

این سایت که به نشانی http://bodyguardmovie.ir/ در دسترس است، قسمت‌های مختلفی چون خانه، خلاصه داستان، عوامل، بازیگران، تیزر و آنونس را دارد که البته برخی از این بخش‌ها هنوز خالی از فایل و برنامه است. دلیل آن هم این است که فیلم هنوز در مرحله پیش‌تولید و بازنویسی نهایی فیلمنامه به سر می‌برد. اما با ورود به سایت و در صفحه نخست، عکسی از ابراهیم حاتمی‌کیا و پرویز پرستویی به چشم می‌خورد که پس از آژانس شیشه‌ای، روبان قرمز، موج مرده، خاک سرخ و به نام پدر، ششمین همکاری خود را تجربه می‌کنند. حاتمی‌کیا در سمت چپ کادر به‌صورت فوکوس (برجسته) و پرستویی در سمت راست قاب به صورت فلو (ناواضح) دیده می‌شوند.

همکاری حاتمی‌کیا با پسرانش

همچنین با نگاهی به عوامل پشت صحنه «بادیگارد»، نکته جالبی جلب توجه می‌کند و آن هم حضور پسران حاتمی‌کیا، اسماعیل و یوسف است که به ترتیب به‌عنوان عکاس و فیلمساز پشت صحنه با پدرشان همکاری می‌کنند.

اما آخرین خبر مربوط به این پروژه که در این سایت به چشم می‌خورد، تکذیب حضور الهام چرخنده در فیلم «بادیگارد» است. این در حالی است که در چند روز گذشته در چند رسانه، اخباری مبنی بر بازی چرخنده در این فیلم منتشر شد که پژمان لشگری‌پور، مجری طرح «بادیگارد» طی اظهارنظری آن را تکذیب کرد.

دیالوگ به جای خلاصه داستان

یکی از عادت‌های عجیب و غریب سینمای ایران، ارائه نکردن خلاصه داستان شفاف از فیلم‌هاست و صاحبان یک اثر دوست دارند حتی در زمان اکران یک فیلم، خلاصه‌ای از قصه را در اختیار رسانه‌ها نگذارند. در حالی که در سینمای جهان، تهیه‌کننده و فیلمساز با اعتماد به نفس کامل، خلاصه قصه سرراستی از فیلم را در زمان پیش‌تولید و حتی قبل از آن منتشر می‌کنند و باکی از لو رفتن داستان ندارند. این راهکار اتفاقا علاقه‌مندان را بیشتر مشتاق دیدن اثر می‌کند و درنهایت رضایت تماشاگر با دیدن فیلمی جذاب و درخور خلاصه قصه ارائه شده، جلب هم می‌شود. اما اینجا بیشتر فیلمسازان دوست ندارند قصه را لو بدهند و سرانجام هم این موش‌وگربه‌بازی، به جذب تماشاگرکمکی نمی‌کند.

حاتمی‌کیا کارنامه برجسته‌ای دارد و امتحانش را با ساخت فیلم‌های خوب پس داده، بنابراین نیازی نیست به جای ارائه خلاصه داستان سرراست فیلمش، با بخشی از دیالوگ‌های اثر روبه‌رو شویم. ـ چرا این‌قدر دیر اومدی؟/ ـ ماموریت بودم. / ـ شغلت چیه؟ / تو حفاظتم. / نگهبانی؟ / محافظم. / آهان پس بادیگاردی. فیلم «بادیگارد» که به موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان اشاره دارد، تا پایان خرداد در پیش تولید و بازنویسی فیلمنامه، انتخاب بازیگران و دورخوانی فیلمنامه به سر خواهد برد و به احتمال فراوان از ابتدای تابستان وارد مرحله تولید و فیلمبرداری می‌شود.

علی رستگار / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها