جام جم کلیک: شرکتهای مختلفی در سطح جهان وجود دارند که محصولاتی با کیفیتهای مشابه و تقریبا برابر را به بازار مصرف عرضه میکنند ولی این شرکتها همیشه از محبوبیت و فروش یکسانی برخوردار نخواهند بود و حتی در بیشتر موارد شرکتی که محصولات خود را با قیمتی معقولتر عرضه میکند، در این رقابت بازنده خواهد بود. نمونه بارز این موضوع را میتوان در ماجرای شرکت اپل و رقبایش مشاهده کرد، این شرکت گرانترین تلفنهای همراه و لپتاپها و تبلتهای ممکن را به بازار روانه میکند ولی همواره در میان مشتریان محبوب است، علت این امر تنها به کیفیت محصولات این شرکت بازنمیگردد بلکه خدمات پس از فروش به مشتریان، نقشی کلیدی در این توفیق ایفا میکند.
اپل در طول 14 سال اخیر، تعریف جدیدی از مراکز ارائه خدمات امور مشتریان را ارائه کرده است، برای نمونه تمام شرکتها مراکز فروش محصولات خود را بسیار پر زرقوبرق میسازند ولی وقتی وارد مراکز خدمات این شرکتها میشوید، در بهترین حالت با یک محیط عادی روبرو خواهید بود که جذابیت بصری خاصی ندارد. علاوه بر این نیز اپل درکنار دریافت هزینه بالا برای خدمات خود، کیفیت بالایی در خدمات را ارائه میکند که این امر این شرکت را از سایر کمپانیهای بزرگ جهان متمایز ساخته است.
اهمیت این موضوع به حدی بالا است که حتی روزنامه مشهور نیویورک تایمز نیز به چاپ یک مقاله کامل دراین باره پرداخته است. البته علت محبوبیت اپل در کشور ما چندان مشخص نیست زیرا در کشور ما نه نمایندگی فروش و نه نمایندگی خدمات این شرکت به چشم میخورد و هوادارن اپل دلایل دیگری را برای خرید محصولات این شرکت برای خود خواهند داشت.
آناهیتا عیوضخانی
جام جم کلیک
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد