ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور ما با شیب بسیار بالایی در حال رشد است و این پدیده با ورود نسل سوم و چهارم اینترنت پرسرعت همراه در ایران، شکل دیگری به خود گرفته و باعث شده در حال حاضر نیمی از ایرانی‌ها تلفن همراه هوشمند داشته باشند.
کد خبر: ۸۰۲۰۲۷
نیمی از ایرانی‌ها تلفن هوشمند دارند

بنابر گفته عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، امروز از هر دو شهروند ایرانی یکی از آنها از تلفن‌ هوشمند استفاده می‌کند. آماری که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به ۴۰ میلیون کاربر برسد.

خسرو سلجوقی با اشاره به این‌که رسیدن آمار دو میلیون تلفن هوشمند در سال ۹۲ به ۲۰ میلیون در سال ۹۳ نشانه بارزی بر تمایل کاربران به استفاده از این ابزار است، تاکید کرد، دولت باید از این بستر مناسب استفاده و با ارائه محتوا و خدمات دولتی در این حوزه، جایگاه خود را تثبیت کند. همچنین سلجوقی اعتقاد دارد در بحث تولید محتوای بومی برای تلفن همراه می‌توان در زمینه اشتغالزایی هم فعالیت کرد ؛ زیرا سال گذشته در بخش تولید محتوا و نرم‌افزار حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار شغل ایجاد شده است. برای مقایسه، جالب است بدانید اکنون نفوذ تلفن‌های همراه هوشمند در بازار چین بیش از ۹۰ درصد است و این امر به این معناست که تقریبا تمام چینی‌ها تلفن همراه هوشمند دارند.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها