دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد

تشکیل کارگروهی برای ارزیابی محصولات سایبری بومی

دبیر شورای عالی فضای مجازی از ایجاد کارگروه ارزشیابی علمی و فناوری محصولات حوزه امنیت فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۲۴۸
تشکیل کارگروهی برای ارزیابی محصولات سایبری بومی

به گزارش جام جم کلیک: مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری، صبح امروز با حضور نمایندگانی از مجلس، سازمان پدافند غیرعامل، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.

محمدحسن انتظاری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: به تازگی کارگروهی به منظور ارزشیابی علمی و فناری محصولات سایبری کشور راه اندازی شده که راه اندازی این کارگروه در آخرین جلسه کمیسیون عالی امنیت ملی فضای مجازی به تصویب رسیده است.

وی اعضای حقوقی این کمیسیون را شامل نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل، نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، ارتباطات و دفاع دانست و یادآور شد: این کارگروه سه عضو حقیقی نیز دارد و با این ترکیب به ارزیابی و رتبه‌بندی محصولات داخلی حوزه امنیت سایبری خواهد پرداخت که پس از ارزیابی و رتبه‌بندی انجام شده، این محصولات به دستگاه‌های اجرایی برای استفاده، معرفی می‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین عنوان کرد: فضای مجازی تنها تغییر تکنولوژی نیست بلکه امتداد زندگی در این فضا توسعه یافته و بر همین اساس به این فضا نباید به عنوان ابزار نگاه کرد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه از فعالیت ۱۴ دستگاه اصلی و ۴۰ دستگاه متعدد در حوزه فضای مجازی خبر داده و بر لزوم ساماندهی این دستگاه ها تاکید کرد.

وی در پایان با اشاره به انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات که از سوی مجلس در حال انجام است، گفت: تا زمانی که شوراها و دستگاه‌ها به صورت موازی در حال فعالیت باشند و هم جهت نباشند، توسعه در بخش فضای مجازی اتفاق نمی‌افتد. بر این اساس باید هماهنگی در کل کشور توسط شورای عالی فضای مجازی شکل گیرد و اعمال حاکمیت از این طریق انجام شود.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها