سرانجام دومین مرورگر محبوب جهان، نسخه ویژه iOS خود را آماده عرضه کرده است

فایرفاکس برای iOS آماده عرضه شد

فایرفاکس با بررسی سابقه جستجوی شما، تبلیغات خود را عرضه می‌کند

تبلیغات هوشمند در مرورگر فایرفاکس

مرورگر فایرفاکس برای طراحی صفحه مربوط به گزینه‌ها و لینک‌های تبلیغاتی خود در این مرورگر، سابقه جستجوی کاربر را بررسی کرده و موارد مورد علاقه او را برای او به نمایش خواهد گذاشت.
کد خبر: ۸۰۰۳۲۲
تبلیغات هوشمند در مرورگر فایرفاکس

جام جم کلیک: مرورگرهای وب بر روی نحوه حضور ما در اینترنت تاثیر بسزایی دارند و در این میان یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای جهان، مرورگر شرکت موزیلا یا همان فایرفاکس است. یکی از ساختارهایی که فایرفاکس به واسطه آن درآمد کسب می‌کند، تبلیغات ویژه این مرورگر است که ساختار جالبی دارد.

این مرورگر برای ارائه تبلیغات خود از روشی استفاده می‌کند که شاید برخلاف حقوق حفاظت از حریم شخصی به نظر برسد زیرا تبلیغات این شرکت برپایه سابقه جستجوی شما صورت خواهند پذیرفت. در نسخه جدید مرورگر فایرفاکس با گشودن هر زبانه جدید شاهد این هستیم که تعدادی از آیکون‌های مربوط به تبلیغات، به عنوان گزینه‌های پیش‌فرض برای ما به نمایش در می‌آیند. این گزینه‌ها برای هر فرد و هر کامپیوتری متفاوت هستند زیرا ساختار نمایش آن‌ها به سابقه جستجوی انجام شده با مرورگر فایرفاکس در سیستم یادشده بازمی‌گردد.

البته فایرفاکس براساس تعهدی که به کاربران خود داده است، حق استفاده از داده‌های آن‌ها را بدون اجازه کاربر نخواهد داشت ولی این امر توسط مسئولان این مرورگر تفسیر مجدد شده است و کاربران تنها حق خواهند داشت تا این امکان را غیرفعال کنند و درصورتی که از این امر ناآگاه باشند، داده‌های آن‌ها توسط فایرفاکس بررسی خواهد شد و از آن‌ها برای اهداف تبلیغاتی بهره گرفته خواهد شد.

اگر شما با چنین ساختار تبلیغاتی در مرورگر خود روبرو نشده‌اید، لازم به نصب مجدد فایرفاکس نیست زیرا این امکان به تدریج برای تمامی کاربران فعال خواهد شد و احتمالا تا زمستان امسال شاهد حضور این آیکون‌های تبلیغاتی در تمامی نسخه‌های مرورگر فایرفاکس خواهیم بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها