طنین دوباره گلوله‌ها در شرق اوکراین

چند ماهی بود که کمتر در رسانه‌ها خبر درگیری و جنگ در مناطق شرقی اوکراین گزارش می‌شد، اما از روز گذشته سکوت تفنگ‌ها یک بار دیگر در شرق اوکراین شکسته شد. به گزارش جام‌جم به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، در مناطق شرقی این کشور درگیری بین نیروهای جدایی‌طلب و نیروهای دولتی اوکراین رخ داد که تلفاتی به همراه داشت.
کد خبر: ۸۰۰۰۸۸

گنادی موسکال، استاندار منطقه لوهانسک در منطقه مرزی با روسیه در وبسایت متعلق به خود اعلام کرد نیروهای جدایی‌طلب با موشک و خمپاره به سمت نیروهای ارتش اوکراین در نزدیکی روستای کاترنووکا حمله کردند. بنا به گفته وی، چهار نیروی نظامی اوکراین در این حملات کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال یک نفرشان بسیار وخیم است. البته کی یف هنوز این اطلاعات و آمار را تائید نکرده است.

مقامات اوکراینی همواره ادعا می‌کنند نیروهای نظامی روسیه حضوری فعال در مناطق شرقی اوکراین داشته و به جدایی طلبان کمک می‌کنند. آخرین اظهارنظر در این زمینه مربوط به سخنان روز گذشته پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین است. وی که در منطقه دونباس در شرق اوکراین حضور داشت، از دستگیری بیش از 80 نظامی روس در مناطق مورد مناقشه در شرق اوکراین توسط نیروهای این کشور طی چند ماه اخیر خبر داد. بنا به گفته پوروشنکو، این افراد از مناطق شرقی به کی‌یف منتقل شده‌اند. رئیس‌جمهور اوکراین افزود: دستگیری این افراد یک بار دیگر این واقعیت را اثبات کرد که نیروهای اوکراینی با نیروهای روسیه و نه با شبه نظامیان می‌جنگند.

پوروشنکو درباره اخبار رسانه‌های روسی در مورد نظامیان دستگیر شده، گفت: رسانه‌های روسی همواره وجود نیروهای روسیه در شرق اوکراین را انکار می‌کنند و اخیرا در روزنامه‌ای روسی خواندم که دستگیری دو نظامی این کشور را زیر سوال برده بود. وی ادامه داد: اگر روس‌ها باور ندارند که افراد دستگیر شده از نیروهای ویژه روسیه هستند، می‌توانند به کی‌یف بیابند و با این افراد دیدار کنند.

در همین حال منابع خبری گزارش دادند در دیدار روز سه شنبه دبیر کل ناتو با وزیر خارجه روسیه در بروکسل، مناقشات مناطق شرقی اوکراین بررسی شد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از پایان دیدار با سرگئی لاوروف در جمع خبرنگاران گفت، وی از روسیه خواسته است نیروهای خود را از اوکراین خارج کرده و حمایت از شورش مسلحانه شرق این کشور را متوقف کند. پیش از این دیدار، لاوروف گفته بود به سخنان مقامات ناتو گوش خواهد داد، اما همچنان ناتو را مقصر سرد شدن روابط با کشورش می‌داند. این اولین دیدار دبیرکل ائتلاف ناتو و سیاستمدار عالی رتبه روسی پس از گفت‌وگوهای مونیخ در ماه فوریه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها