جهان در حالی معطوف به تحولات عراق و سوریه و جنایات گروه‌های تروریستی نظیر داعش است که خبری از تحولات اوکراین بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت اما واکنش چندانی از سوی مدعیان حقوق بشر غربی بر آن صورت نگرفت و با سکوت خود عملا به حمایت از این رفتارها پرداختند.
کد خبر: ۸۰۱۹۴۵
مربیان جنایت

پایگاه «فورت راس» در گزارشی اعلام کرد ارتش اوکراین یک زن ‌باردار را به همراه همسرش گردن زده است. جرم این افراد زندگی در مناطق شرقی اوکراین بوده که سران کی‌یف آنها را روس‌گرا عنوان می‌کنند. نکته بسیار مهمی که در این جنایت ضدبشری مطرح است در چند بعد قابل توجه است نخست آنکه این جنایت مشابه رفتارها و اقداماتی است که گروه‌های تروریستی نظیر داعش و النصره در کشورهای غرب آسیا و آفریقایی صورت می‌دهند و هر روز تصاویر و فیلم‌های آنها در فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

دوم آنکه نیروهای اوکراینی که این جنایت را رقم زده‌اند تحت آموزش و هدایت نیروهای آمریکایی بوده‌اند. به عبارتی مسئولیت و فرماندهی آنان با نیروهای آمریکایی است که با ادعای حمایت از صلح و امنیت به اوکراین رفته‌اند. چندی پیش منابع خبری از اعزام 300 نیروی آمریکایی به اوکراین خبر دادند. ساختاری که اکنون بر اوکراین حاکم است همان‌هایی هستند که با کودتای نارنجی آمریکا به قدرت رسیدند.

شباهت آنچه در اوکراین روی داده و آن چه تروریست‌ها در غرب آسیا صورت می‌دهند نشانگر آن است که مسئول آموزش آنها یکسان است. هر چند که ماهیت مسئولان آموزش تروریستها بعضاً در ابهام است ولی مسئولان آموزش اوکراینی‌ها رسما آشکار است که نیروهای آمریکایی هستند. بر این اساس یک نتیجه در این معادله معلوم می‌گردد و آن اینکه آموزش نیروهای تروریستی در اردوگاه‌های آمریکایی صورت می‌گیرد.

با توجه به این شرایط می‌توان گفت که یک اصل اساسی در تحولات اوکراین و غرب آسیا مشاهده می‌گردد و آن اینکه آمریکا هر نقطه‌ای که پا می‌گذارد جز ترویج جنایت و کشتار کارکرد دیگری ندارد چنانکه در گذشته نیز این امر را در جنایات صربهای تحت آموزش آمریکایی‌ها در بالکان می‌توان دید. آنچه مسلم است قرار است مبارزه‌ای با تروریسم و کشتار باید بدون تکیه بر آمریکا باشد چرا که شرایط این کشور جز کشتار و جنایت فرهنگ دیگری را نمی‌شناسد که آموزش نیروهای اوکراینی که به گردن‌زدن یک زن باردار منجر شده نمودی آشکار از این خلق و خوی جنایتکارانه و ضدبشری است.

قاسم غفوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها