اگر از کنار مناطق یا پادگان‌های نظامی رد شده باشید، احتمالا تابلوهایی نظیر «عکس‌برداری ممنوع» را دیده‌اید. در واقع بحث محرمانه بودن تجهیزات، موقعیت مراکز نظامی و ... همواره یکی از نکات مورد توجه مقامات ارشد نظامی کشورها است. به تازگی ارتش چین استفاده از ساعت، عینک و ابزارهای پوشیدنی قابل اتصال به اینترنت را نیز در پایگاه‌های نظامی ممنوع کرده است.
کد خبر: ۷۹۹۹۴۳
ممنوعیت استفاده از ساعت، عینک و ابزارهای هوشمند در پادگان‌های نظامی

به گزارش جام جم کلیک: فرقی نمی‌کند که در مورد ارتش چه کشوری صحبت کنیم، معمولا محیط‌های نظامی به نوعی بسته هستند و آزادی عمل زیادی در آن‌ها وجود ندارد. بنابراین جای تعجب نیست که وقتی مقامات ارتش چین متوجه شدند که یکی از نیروهای تحت امرشان با استفاده از ساعت هوشمندش از سربازان حاضر در پادگان عکاسی می‌کند قانونی را به تصویب رساندند که طی آن استفاده از ساعت‌ها و عینک‌های هوشمند همچنین ابزارهای پوشیدنی متصل به اینترنت به دلایل امنیتی در محیط‌های نظامی چین ممنوع است.

روزنامه ارتش خلق چین اعلام کرد:

استفاده از ساعت‌هایی که قابلیت اتصال به اینترنت، خدمات مکان‌یابی و مکالمات تلفنی دارند به عنوان تخطی از قوانین امنیتی پادگان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وقتی افسرها از عینک یا ساعت‌های هوشمند استفاده کنند احتمال بسیار زیادی وجود دارد که موقعیت نیروهای نظامی ردیابی شود که این امر عملیات‌ نظامی را به خطر می‌اندازد. در گزارش روزنامه وابسته به ارتش چین نیامده که ساعت هوشمند مورد استفاده توسط این افسر چینی متعلق به چه برندی بوده است ولی با توجه به این که چین همواره خود را یکی از قربانیان هک در فضای سایبری می‌داند، بسیار حساس است تا از همین ابتدا جلوی نفوذ ساعت‌ها و ابزارهای هوشمند به خصوص از نوع آمریکایی را در مناطق نظامی خود بگیرد.

نظر شما در مورد استفاده از ابزارهای هوشمند مانند ساعت و عینک در محیط‌های نظامی چیست؟

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها