به نظر می‌رسد که سرانجام راز این لباس کشف شده است

کشف راز لباس چند رنگ

این لباس ویژه برای چند ماه ذهن بسیاری از مردم کره زمین را به خود مشغول کرده است و برخی آن را آبی و مشکی و دیگران آن را سفید و طلایی می‌بینند؛ به همین دلیل نیز دانشمندان با تحقیقات ویژه‌ای پرده از نقش ویژه کامپیوتر در این تفاوت رنگ برداشتند.
کد خبر: ۷۹۹۸۳۰
کشف راز لباس چند رنگ

جام جم کلیک: چندی پیش بود که یک تصویر از یک لباس زنانه در سراسر جهان پخش شد و شرایط ایجاد اختلاف نظر بسیار عجیبی بین انسان‌های مختلف را فراهم ساخت، این لباس در دید همه افراد یک لباس معمولی می‌آمد ولی وقتی که آن را به همراه فرد دیگری مشاهده می‌کردید متوجه ماجرا می‌شدید زیرا افرادی که این عکس را مشاهده می‌کردند، به دو دسته تقسیم می‌شدند: دسته اول این لباس را به رنگ آبی و مشکی می‌دیدند و دسته دوم به رنگ طلایی و سفید.

به نظر می‌رسد که سرانجام راز این تفاوت کشف شده است، بررسی‌های آماری نشان داده‌ است که دلیل این امر چیست. در یک نظرسنجی ویژه که از بین 1300 نفر به عمل آمد، مشخص شد که به صورت کلی افرادی که به نور طبیعی مانند نور روز عادت داشته‌اند، این لباس را با رنگ سفید و طلایی مشاهده کرده‌اند ولی کسانی که بیشتر روز خود را با نور‌های محیط بسته ونور ابزارهای دیجیتالی سر می‌کنند، این لباس را با رنگ‌های آبی و مشکی تفسیر کرده‌اند. البته دسته سومی نیز در این نظر سنجی وجود داشته‌اند که رنگ این لباس را قهوه‌ای و آبی تشخیص داده‌اند که بنا به گفته محقق مسئول این پروژه، این افراد در وضعیتی بین دو دسته یاد شده به سر می‌برده‌اند.

شایان ذکر است که این لباس توسط یک طراح 21 ساله به نام کیتلین مک نیل طراحی شده است ولی شاید خود او در هنگام طراحی این لباس حتی نمی‌توانست فکر کند که اثرش به یکی از مشهورترین لباس‌های جهان تبدیل خواهد شد.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها