جلوگیری از بحران پر شدن ظرفیت اینترنت

اینترنت در آستانه انفجار است

دانشمندان از کشورهای مختلف در کشور انگلستان به دور هم جمع شده‌اند تا به یک بحران جدید برای جوامع بشری بپردازند و اشباع شدن قریب‌الوقوع اینترنت را به تعویق انداخته و راهکاری برای آن‌ بیاندیشند.
کد خبر: ۷۹۹۳۴۴
اینترنت در آستانه انفجار است

جام جم کلیک: همه ما روزانه از اینترنت استفاده می‌کنیم و به صورت کلی فکر نمی‌کنیم که چگونه این پدیده به صورت روزانه در حال سریع‌تر شدن است و ما را به طوری باورنکردنی به خود وابسته کرده است، حال فکر کنید که نتوانید به اینترنت متصل شوید و دلیل این امر نیز اشباع‌ شدن زیرساخت‌های اینترنتی در جهان باشد، مسلما چنین فکری برای کاربران خانگی نیز بسیار ترسناک است ولی برای کاربران تجاری این شبکه می‌تواند به یک بجران تجاری بزرگ منتهی شود.

دانشمندان بزرگی از شرکت‌های تامین‌کننده زیرساخت‌های شبکه در انگلستان به دور یکدیگر جمع شده‌اند تا بتوانند راهکاری برای رفع این معضل پیدا کنند و بتوانند جلوی اشباع اینترنت را بگیرند. برای نمونه می‌توان در زمینه اشباع اینترنت به گزارش‌های شرکت Alcatel-Lucent اشاره کرد؛ این شرکت که زیرساخت‌های فیبر نوری را در اختیار دارد اعلام کرده است که تا پنج سال دیگر به سقف ظرفیتی خود یعنی 100 ترابیت برثانیه خواهد رسید و با توجه به اینکه فناوری‌های جدیدی مانند فایل‌های ویدیویی با کیفیت‌های 8K در آستانه رسیدن به مرحله استفاده عمومی هستند می‌توان به عمق این بحران پی برد.

در میان شرکت‌های مختلف، راهکارهای متعددی در این جلسه تعیین شد که بهترین‌های آن‌ها شامل استفاده از چند هسته در یک سیستم کابل کشی و یا کاهش امواج فیبرنوری در مبدا و محاسبه مجدد آن‌ها در مقصد است ولی چالش اصلی این است که کدام روش را می‌توان قبل از اشباع شدن اینترنت و رسیدن آن به مرز انفجار به مرحله اجرا گذاشت. در هر صورت چیزی که واضح است این است که نتایج این اجلاس مسلما آینده اینترنت را برای ما رقم خواهد زد.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شایان
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
۰
۰
منفجر بشه همه راحت بشن!!!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها