استریم تصویری بازی‌های اکس‌باکس بر روی اوکولوس ریفت

با عینک واقعیت مجازی، اکس باکس بازی کنید

در حال حاضر بازار برای عرضه بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی آمده نیست، اما غول بازی‌سازی یوبی‌سافت در آینده قصد دارد با تولید این گونه بازی‌ها شرایط حاکم بر بازار را تغییر دهد.
کد خبر: ۷۹۸۱۲۸
رونمایی از بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶

به گزارش جام جم کلیک: تا چند سال پیش تنها در فیلم‌ها و انیمیشن‌های هالیوودی می‌توانستیم اثری از بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی را بیابیم که در آن فردی با گذاشتن یک هدست بر روی چشمان خود، وارد دنیای مجازی می‌گردید، اما اکنون فناوری به لطف محصولاتی همچون هدست واقعیت مجازی آکیولس و یا HoloLens مایکروسافت به قدری همه‌گیر شده که غول بازی‌سازی یوبی‌سافت نیز ساخت چنین بازی‌هایی را در برنامه کاری خود قرار داده است.

به تازگی مدیرعامل یوبی‌سافت Yves Guillemot، اعلام کرده که این شرکت در نظر دارد تعداد انگشت شماری از بازی‌های خود را با پشتیبانی از دستگاه‌های ارائه دهنده فضای واقعیت مجازی در سال آینده به بازار عرضه کند. او به هیچ عنوان از حق انحصاری این بازی‌ها سخنی به میان نیاورده، با این حال عنوان کرد که بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی پتانسیل بسیاری خوبی برای متحول کردن دنیای گیم دارند.

دنیای واقعیت مجازی می‌تواند به صورت همه جانبه گیمر را درگیر روند بازی کند. به گزارش Guillemot، این نوع بازی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از هدست های ارائه دهنده دنیای واقعیت مجازی، کسلی خیره شدن طولانی‌مدت به یک صفحه‌نمایش تخت را از بین ببرند. یوبی‌سافت همچنین در نظر دارد پشتیبانی از این نوع بازی‌ها را به کنسول‌های بازی نسل جدید اضافه کند.

این استودیو بازی‌سازی تائید کرده که هم اکنون یک نمونه مخصوص مبتنی بر واقعیت مجازی از سری Just Dance برای کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان در حال توسعه می‌باشد. اگر شما هم منتظر انتشار رسمی Assassin’s Creed Syndicate هستید، باید در جریان باشید که این بازی تنها برای اجرا بر روی کنسول‌های فعلی و پی‌سی عرضه خواهد شد. هیچ استدلال صریح و روشنی در پشت این حرکت وجود ندارد، با این حال این شرکت کنسول‌های نسل‌های قبل و سیستم‌های قدیمی را از اجرای بازی‌های مطرح آینده خود محروم کرده است.

البته این نکته را نباید فراموش کنیم که برای تولید یک بازی، هزینه و وقت بسیاری صرف خواهد شد، از این رو شرکت‌های بازی سازی خواهان ارائه بالاترین کیفیت وضوح تصویر و فضای گرافیکی در آن‌ها هستند؛ به همین دلیل یوبی‌سافت نیز در آینده قصد عرضه بازی‌هایی تنها با قابلیت اجرا بر روی کنسول‌های فعلی و پی‌سی های مدرن را دارد.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها