آخر هفته با فرهنگ و هنر

دیدنی، شنیدنی

آخر هفته با فرهنگ و هنر

شنیدنی، دیدنی، رفتنی

روزهای پایانی نمایشگاه کتاب تهران است و به احتمال زیاد انتخاب اول و آخر بسیاری از ما برای گذراندن روزهای پایانی هفته حضور در این رویداد بزرگ فرهنگی است زیرا این چند روز هم می‌گذرد و نمایشگاه کتاب پرونده‌اش بسته می‌شود و می‌رود تا سال آینده و بهاری دیگر که دوباره از راه برسد و بساط ضیافت پربرکت یارمهربان دوباره برپا شود.
کد خبر: ۷۹۸۰۰۰
شنیدنی، دیدنی، رفتنی

از نمایشگاه بگذریم و برویم سراغ مِنوی فرهنگی ـ هنری این هفته خودمان که پُر از اتفاق‌های خوشمزه است.

دیدنی

دست‌نیافتنی‌ها عنوان نمایش شیرین و تلخی است که این روزها کارگردان موفق تئاتر کشورمان علیرضا کوشک‌جلالی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برده است. در این نمایش بازیگرانی چون بهاره کیان‌افشار و سینا رازانی روی صحنه می‌روند. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما امروز یا فردا را به تماشاخانه ایرانشهر رفته در خانه هنرمندان بروید و دست‌نیافتنی‌ها را ببینید.

فیلم‌های اکران ابتدای سال کم‌کم به روزهای پایانی نمایش خود نزدیک می‌شوند و اگر هنوز موفق به دیدن فیلم‌های ایران برگر، رخ دیوانه، استراحت مطلق، طعم شیرین خیال و روباه نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم اول آنها را ببینید. اما اگر خوان اول اکران را پشت‌سر گذاشته‌اید، سراغ فیلم‌هایی چون من دیه‌گو مارادونا هستم و قصه‌ها بروید و از هنرنمایی برخی از بهترین بازیگران سینمای ایران لذت ببرید.

اما پیشنهاد ویژه این هفته ما، تماشای فیلم خاص و تماشایی «در دنیای تو ساعت چند است؟» است. فیلمی تا اندازه‌ای نامتعارف که بیشتر به مذاق تماشاگران سینمایی‌تر خوش خواهد آمد، ولی به‌خاطر حضور زوج خوش توانای سینمای ایران یعنی لیلا حاتمی و علی مصفا برای دیگر علاقه‌مندان به سینما هم جالب خواهد بود. مصفا و حاتمی تاکنون در فیلم‌های زیادی با هم بازی کرده‌اند از جمله پله آخر و چیزهایی هست که نمی‌دانی، اما همکاری آنها در «در دنیای تو ساعت چند است؟» لطف و حلاوت دیگری دارد. اثری عاشقانه که حاتمی در آن نقش زنی به نام گلی را بازی می‌کند که پس از 20 سال زندگی در فرانسه به یکباره تصمیم می‌گیرد سری به زادگاهش، رشت بزند.

این نخستین فیلم سینمایی صفی یزدانیان، نویسنده و منتقد قدیمی سینماست.

شنیدنی

مردم خوب شهر گرگان امشب می‌توانند در یک کنسرت خیلی خوب حضور پیدا کنند. محمد اصفهانی خواننده موسیقی پاپ که با بسیاری از آثارش خاطره‌های خوبی را داریم امشب در سالن فخرالدین اسعدگرگانی این شهر روی صحنه می‌رود و قطعات خاطره‌انگیزی را اجرا می‌کند. این خواننده کنسرتش را در 2 سئانس برگزار می‌کند و طبعا افراد بیشتری امکان حضور در این اجرا و تجربه موسیقی‌هایی با طعم‌های متفاوت تلخ و شیرین را خواهند داشت.

در جریان‌هستید که به محض تمام شدن نمایشگاه کتاب، هفته میراث فرهنگی از راه می‌رسد. دوشنبه روز جهانی موزه است و بیشتر موزه‌ها رایگان؛ اگر موزه نروید سرتان حسابی بی‌کلاه می‌ماند.اما برای آخر هفته شما یک پیشنهاد عالی داریم تا با یک تیر 2 نشان بزنید؛ زیرا به مناسبت هفته میراث فرهنگی، از امروز در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران نمایشگاهی با عنوان «فرآفرین» از لباس بانوی ایرانی از 5000 سال پیش تا دوره قاجار برپا شده است.

30 دست لباس که با اقتباس از پوشش زن ایرانی در دوره‌های مختلف تاریخی دوخته شده‌اند در کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به نمایش گذاشته شده است. قدیمی‌ترین نوع پوشش در این نمایشگاه لباس نمونه‌سازی شده ملکه ایزد بانو (ناروندی) است که متعلق به 5000 سال پیش بوده و روی جام سیمین موجود در موزه ایران باستان نقش بسته است. همچنین در این نمایشگاه لباس اقوام مختلف کشورمان همچون قشقایی، سوزن‌دوزی‌های بلوچ، ترکمن، شاهسون، کاشان و ... به نمایش گذاشته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها