آخر هفته با فرهنگ و هنر

شنیدنی، دیدنی، رفتنی

آخر هفته بعدی هم از راه رسید. روزها یکی پس از دیگری می‌آیند و می‌روند و آن‌قدر گرم کار و زندگی هستیم که دوباره از راه رسیدن آخر هفته غافلگیرمان می‌کند.
کد خبر: ۸۰۶۹۳۵
شنیدنی، دیدنی، رفتنی

چه خوب که ما هم با یک برنامه‌ریزی خوب به بهترین شکل از این روزها استفاده کنیم و با روحیه‌ای خوب و شاد تمام خستگی هفته گذشته را در روزهای تعطیلات فراموش کنیم و به استقبال هفته شاد دیگری برویم.

دیدنی

پیشنهاد ویژه این هفته را به بچه‌ها اختصاص دهیم که برخی از آنها روزهای تحصیلی را پشت‌سر گذاشته‌اند و حالا بعد از تعطیلی مدارس، حضور در یک تئاتر خوب می‌تواند برایشان لحظات لذت‌بخشی را رقم بزند.

در این بخش نمایشی را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم که نامش هم برای این گروه سنی جذاب بوده و یادآور یکی از سرگرمی‌هایشان است؛ «قایق کاغذی». این نمایش به کارگردانی زهرا مریدی و نویسندگی سجاد بهره‌مند هر شب جز شنبه‌ها در تالار هنر روی صحنه می‌رود و امروز و فردا بهترین فرصت است برای این‌که ساعاتی را با کودکانمان در سالن نمایش باشیم.

در این نمایش عروسک‌گردان‌ها و بازیگران کنار هم لحظات شیرینی را برایتان رقم خواهند زد، به شیرینی خوردن یک فالوده خنک در آخرین روزهای گرم بهار امسال.

در این سال‌ها عبارتی در هنر و ادبیات باب شده که مدام می‌گوید هیچ چیز ناگفته‌ای باقی نمانده و از این به بعد و تا پایان جهان فقط می‌توان روی فرم و شیوه روایت اعتنا کرد.

شاید هنوز و تا همیشه هم نکته ناگفته و جدیدی وجود داشته باشد، اما مطمئنا بسیاری از قصه‌ها و فیلم‌ها مضامین و محتوایی مشترک دارند و فقط ظاهر قضیه و شکل عرضه و ارائه‌اش فرق می‌کند.

همین تلاش برای یافتن قالب‌های بیانی نو، به تجربیاتی می‌انجامد که برخی از آنها خلاقانه و قابل تامل هستند.

بتازگی فیلمی در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده که مصداق بارز تجربه‌گرایی است. «316» به عنوان دومین ساخته پیمان حقانی، گرچه عاری از خطا و ایراد در ساختار نیست، ولی شیوه‌ای را برای روایت مضمون برمی‌گزیند که ارزش یک بار تماشا را دارد.

بنابراین پیشنهاد سینمایی ما برای این آخر هفته، تماشای فیلم «316» است؛ اثری که چهره بازیگرانش دیده نمی‌شود و کل قصه از طریق کفش‌ها، دست‌ها و پاها روایت می‌شود.

این فیلم که در قصه‌اش از فضای تاریخ معاصر، دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی بهره می‌برد، پیش از این‌که در سینماهای کشور روی پرده برود، در چند جشنواره جهانی به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران هم قرار گرفت.

شنیدنی

شنیدنی این هفته را به تنبل‌ها و گرفتارها اختصاص می‌دهیم، آنها که حال و حوصله بیرون آمدن از خانه در گرمای هوا را ندارند و همچنین کسانی که به دلیل کارهای عقب‌مانده‌شان در خانه ترجیح می‌دهند روزهای آخر هفته را به این کارها بپردازند.

این عزیزان می‌توانند آلبوم شاد و دوست‌داشتنی «شهر من بخند» تازه‌ترین اثر گروه موسیقی پالت را تهیه کرده و در خانه بشنوند.

این آلبوم زیبا حال و هوای خوبی دارد و مانند آلبوم قبلی این گروه شنیدنش دلچسب خواهد بود البته پالت شنبه و یکشنبه هفته آینده در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و مثل همیشه قطعا اجرای شیرین، نمکی و پرهیجانی خواهد داشت.

رفتنی

این هفته می‌خواهیم شما را به بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی دعوت کنیم. بیش از 300 هنرمند و صنعتگر کشورمان از 31 استان کشور در این نمایشگاه آثار و محصولاتشان را در معرض نمایش و فروش گذاشته‌اند.

این نمایشگاه از دیروز کارش را آغاز کرده و تا دوشنبه میزبان علاقه‌مندان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور است.

اگر برای پایان هفته برنامه خاصی ندارید، امروز و فردا از ساعت 15 تا 21 می‌توانید به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بروید و از دیدن آثار و محصولاتی لذت ببرید که هنرمندانه با دستان صنعتگران کشورمان خلق شده و در سالن‌های 8، 9 و 27 به نمایش درآمده است.

اگر هم قصد دارید خانه‌تان را با هنر ایرانی زینت ببخشید یا در نظر دارید هدیه‌ای برای دوست و خویشاوندی بگیرید، این فرصت را از دست ندهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها