آخر هفته با فرهنگ و هنر

شنیدنی، دیدنی، رفتنی

هفته اول ماه رمضان خیلی سریع گذشت و بخشی از خاطره‌های رمضانی امسالمان را رقم زد. از امروز هم وارد هفته دوم ماه رمضان می‌شویم، پنجشنبه هفته آینده مقارن با شب‌های قدر است و قطعا در این ایام همه ما عبادت را به هر کار دیگری ترجیح خواهیم داد.
کد خبر: ۸۱۱۵۰۲
آخر هفته با فرهنگ و هنر

از همین حالا از شما همراهان خوب می‌خواهیم در نیایش‌های شب‌های قدر ما را هم دعا کنید و به شما پیشنهاد می‌دهیم این هفته وقتی را هم برای حضور در برنامه‌های فرهنگی و هنری اختصاص دهید.

دیدنی

«چشم در برابر چشم» عنوان نمایشی است که این روزها در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفته است البته بگذارید از همین اول صادقانه بگوییم احتمال این‌که این اثر را ببینید و با چشمان اشک آلود از سالن خارج نشوید خیلی کم است.

این نمایش بخش کوتاهی از زندگی آمنه بهرامی نواست که قربانی اسیدپاشی شده است. این نمایش در سه پرده (دوران نوجوانی، مواجهه با حمله و پیگیری قضایی) به روایت زندگی این زن آسیب‌دیده از حمله اسیدپاشی می‌پردازد و سه بازیگر که پیش از بازی در «چشم در برابر چشم» سابقه بازیگری را نداشته‌اند در این اثر روی صحنه می‌روند.

این نمایش نخستین تجربه کارگردانی نازنین‌ سهامی‌زاده هم محسوب می‌شود اما اثری درخشان از کار درآمده است.

تماشای این اثر را هر چند که تلخ است، به شما پیشنهاد می‌کنیم و امیدواریم برایتان مثل نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو لذتبخش باشد.

 

خب، عزیزان سینمادوست همانطور که وعده کرده و پیشتر پیش پرده اش را هم برایتان نوشته بودیم (به جای پخش کرده بودیم)، برای این آخر هفته شما پیشنهادهای خوبی داریم.

از چهارشنبه سه فیلم جدید سینمایی اکران شده اند که هرکدام می‌توانند خوراک تعطیلات پایانی هفته تان را تامین کنند اما توصیه می‌کنیم همه کوپن هایتان را یکجا نسوزانید و در هر آخر هفته یکی از این فیلم‌ها را ببینید، ولی اگر ناپرهیزی کردید و هر سه فیلم جدید به نمایش درآمده را یکجا بلعیدید هم ما به شما خرده نمی‌گیریم و همه عواقب این پربینی (معادل سینمایی پرخوری) پای خودتان است!

با این حال پیشنهاد ما این است که اولین آخر هفته ماه رمضانی تان را با دیدن عصر یخبندان شروع کنید تا در این روزهای داغ، جگرتان جلا پیدا کند. البته منظورمان پس از افطار است و شما می‌توانید در فاصله افطار تا سحر و بعد از انجام فرایض دینی، دست خانواده و دوستانتان را بگیرید و به سالن‌های سینمایی محل زندگی تان بروید و از تماشای یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های امسال سینمای ایران لذت ببرید.

این فیلم با بازی جمعی از شناخته شده ترین بازیگران همچون بهرام رادان، فرهاد اصلانی، مهتاب کرامتی، سحر دولتشاهی و آنا نعمتی و قصه‌ای پرکشش و جذاب و ضرباهنگی تند، می‌تواند رضایت شما را جلب کند. اگر این اتفاق نیفتاد، قول می‌دهیم، اینقدر این فیلم را پیشنهاد کنیم که رضایت شما را جلب کنیم!

شنیدنی

کنسرت‌های موسیقی در ماه رمضان مثل همیشه چندان زیاد نیستند. تنها اجرایی که به رسم یکی دو ماه گذشته پنجشنبه این هفته هم روی صحنه می‌رود اجرای ارکستر سمفونیک و علی رهبری است.

ارکستر سمفونیک امشب در تالار وحدت به رهبری علی رهبری روی صحنه می‌رود و سمفونی نهم بتهوون را می‌نوازد.

این سمفونی از جمله آثار بتهوون است که هر قدر هم تکرار شود جذاب است و شنیدنش مثل خوردن یک بستنی شکلاتی در روزهای گرم تابستان لذت بخش خواهد بود.

رفتنی

رفتنی این هفته را بگذاریم برای قدم گذاشتن در یک مکان مقدس که خاطره‌های خوبی همه ما از کودکی با آن داریم. مسجد خانه خداست و در ماه خدا هم باید به خانه اش رفت. چرا که مسجدها بهترین جا برای عبادت و گذران روزهای ماه مهمانی خدا هستند اما حالا اگر در این بین فرصتی برای سر زدن به گالری‌ها و موزه‌ها داشتید می‌توانید در کنار مسجد به این اماکن فرهنگی هم سری بزنید.

ضمن این‌که این هفته به مناسبت ماه مبارک رمضان شما را به بازدید از بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس تهران دعوت می‌کنیم. این نمایشگاه از دیروز آغاز به کار کرده و از ساعت 19 تا 24 میزبان علاقه‌مندان به قرآن و محصولات قرآنی است.

همچنین برج میلاد تهران به مناسبت این ایام روحانی مجموعه برنامه‌هایی با عنوان شهر خدا تدارک دیده و میزبان روزه‌داران است.

قرار است فردا، شب شعر سوگواره شعر حضرت خدیجه (س) همزمان با شب رحلت این بانوی اسلام با حضور شعرای آیینی کشور در مجموعه برج میلاد تهران برگزار شود.

این برنامه از ساعت 18 در سالن سعدی مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران با حضور شاعران مرتضی امیری اسفندقه، محمد سهرابی، احمد علوی، مصطفی صابر خراسانی و ... برپا می‌شود.

جشنواره رمضانی شهر خدا تا 26 تیر هر روز از ساعت 18 تا 2 بامداد در مجموعه فرهنگی تفریحی برج میلاد تهران به صورت رایگان میزبان عموم مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها