آخر هفته با فرهنگ و هنر

دیدنی، رفتنی، شنیدنی

دومین آخر هفته ماه رمضانی‌تان بخیر. چشم روی هم گذاشتیم و ماه رمضان به نیمه رسید. امشب هم تقارن دارد با میلاد کریم اهل‌بیت، امام حسن (ع) و این مناسبت و عید مبارک خود می‌تواند بهانه‌ای باشد برای شادتر بودنمان. ما هم تولد این امام بزرگوار را به شما تبریک گفته و برایتان آخر هفته رمضانی شیرینی را آرزو می‌کنیم.
کد خبر: ۸۱۳۵۶۱
دیدنی، رفتنی، شنیدنی

دیدنی

اساسا دیدن تئاتر همیشه جزو اولویت‌های پیشنهادی ما به شماست و ما از پیشنهاد دیدن هر نمایشی که واجد ویژگی‌های مثبت مفهومی و ساختاری باشد، دریغ نمی‌کنیم.

حالا ممکن است براساس تفاوت دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها نتواند کاملا رضایت شما را فراهم کند یا اصلا به‌زعم شما نمایش پیشنهادی ما، هیچ‌یک از معیارهای جذابیت از دیدگاه شما را نداشته باشد.

در این صورت پیشاپیش پوزش صمیمانه ما را بپذیرید، اما یقین داشته باشید هر اثری که ما در «آخر هفته با فرهنگ و هنر» به شما معرفی می‌کنیم، حاصل زحمت و تلاش اندیشه‌ورز جمعی از بهترین هنرمندان این مرز و بوم است و نمی‌توان حتی در صورت کیفیت احتمالا پایین برخی کارها، به آن احترام نگذاشت البته خوب می‌دانیم که ابتدا و بیش از هر چیز، هنرمندان باید احترام مردم را نگه دارند و به شعور مخاطبان احترام بگذارند و اثر خوب و جذابی را ارائه کنند.

با وجود برخی اعتراضاتی که در این چند وقت اخیر صورت گرفته، اما پیشنهاد تئاتری ما برای این آخر هفته شما، نمایش پرستاره «عاشقانه‌های ناآرام» است.

اثری که با محوریت بازسازی سکانس‌های عاشقانه سینمای ایران تولید شده و با وجود برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها در اجرا، بسیار خاطره‌انگیز است. نوستالژی این کار از حضور چهره‌های خاطره‌سازی چون فریبرز عرب‌نیا، نیکی کریمی و محمدرضا فروتن نشأت می‌گیرد که مردم چند فیلم خوب عاشقانه از آنها را به یاد دارند.

به این افراد، بازیگران توانایی چون سیامک صفری، پانته‌آ بهرام، نسیم ادبی، یکتا ناصر و علی سرابی را هم بیفزایید که لحظات زیبایی را برای تماشاگران رقم می‌زنند. «عاشقانه‌های ناآرام» ساعت 18 و 30 دقیقه هر روز در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

نه طرح ویژه افطار تا سحر امسال با استقبال بسیار خوب مردم روبه‌رو شده و گیشه سینماها به برکت رمضان رونق گرفته است.

مهم‌ترین دلیل این امر را باید به اکران فیلم‌های خوب و پرمخاطب مربوط دانست و در کنار آن به تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی برای دعوت بیشتر مردم و بهتر دیده شدن آنها اشاره کرد. همین مساله باعث شده، مردم پس از انجام فرایض دینی، دست دوستان و خانواده خود را بگیرند و با رفتن به سینما، لحظات خوش و خاطره انگیزی را رقم بزنند.

پیشنهاد می‌کنیم برای این آخر هفته، به دیدن «گینس»، نخستین ساخته سینمایی محسن تنابنده بروید.

بازیگر و فیلمنامه‌نویسی که پیشتر هنر و توانایی‌اش را در تلویزیون و سینما نشان داده و توانسته جایی در دل مردم باز کند البته بیشتر محبوبیت تنابنده بویژه در مقطع کنونی را باید مربوط به حضور شیرینش به نقش نقی معمولی در مجموعه «پایتخت» دانست که این روزها از شبکه یک سیما پخش می‌شود و مخاطبان زیادی را پای تلویزیون می‌نشاند.

اتفاقی که بسیار به نفع فیلم «گینس» هم شده و بسیاری از تماشاگران به سینما می‌روند تا نقش‌آفرینی متفاوت نقی را ببینند. تنابنده در این فیلم برای جذب تماشاگران تنها نیست و بازیگر محبوب و توانایی چون رضا عطاران را هم در کنار خود دارد. گینس فضایی کمدی و لحظات بامزه‌ای دارد و قصه سه برادر را روایت می‌کند.

این هفته هم مانند هفته گذشته خبری از کنسرت‌ها نیست. فقط ارکستر ملی ایران شب گذشته به رهبری فرهاد فخرالدینی در تالار وحدت روی صحنه رفته و امشب و فردا شب هم اجرایش را ادامه می‌دهد.

در این اجراها سالار عقیلی و محمد معتمدی دو خواننده جوان و موفق کشورمان او را همراهی می‌کنند. ای وطن، ای ایران، گیسو، شیدا و شکایت دل، بخشی از قطعاتی است که اجرا می‌شود.

رفتنی

چنان‌که تمایل دارید در ایام مبارک ماه رمضان اوقات فراغت خود و خانواده‌تان را با نور قرآن متبرک کنید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از نمایشگاه قرآن کریم را در برنامه خود قرار دهید. این نمایشگاه در باغ‌‌موزه دفاع مقدس و باغ کتاب در حال برگزاری است و از ساعت 19 تا 24 با بخش‌های متنوع و جذاب میزبان روزه‌داران عزیز است.

افزون بر نمایشگاه قرآن کریم، باغ‌موزه دفاع مقدس مانند سال‌های گذشته برنامه «شب‌های شیدایی» را تدارک دیده و در این شب‌ها پذیرای همه بازدیدکنندگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها