اختراعی که اینترنت وای‌فای داخل هواپیما را به سطح مطلوب می‌رساند

وب‌گردی در پروازهای هوایی

سرانجام یک آنتن نیرومند ساخته شده است که می‌تواند اینترنت وای‌فای در حین پرواز را به وضعیت ایستا و مطلوبی رسانده و امکان وب‌گردی درون هواپیما را مهیا کند.
کد خبر: ۷۸۸۸۲۳
وب‌گردی در پروازهای هوایی

جام جم کلیک: در بسیاری از پروازها‌یی که ما در عمرمان تجربه کرده‌ایم، یکی از نخستین هشدارهای هنگام پرواز مربوط به خاموش کردن وسایل ارتباطی در طول سفر بوده است ولی این شرایط در حال تغییر است. ابتدا ساختارهای ویژه‌ای ساخته شدند که امواج ارتباطی در هواپیما را به نحوی تولید می‌کردند که با سیستم ناوبری هواپیما دچار تداخل نباشد و سرانجام نیز مودم‌های ویژه عرضه اینترنت وای‌فای در هواپیماها تولید شدند.

این مودم‌ها در ابتدای کار بسیار هیجان انگیز به‌نظر می‌رسیدند ولی در عمل با چند مشکل بسیار مهم روبرو بودند. در نخستین گام استفاده از این مودم‌ها به خاطر اعضای متحرک موجود در آن‌ها که برای شناسایی ماهواره‌های اینترنتی به کار می‌رفتند، موجب بالاتر رفتن مصرف سوخت می‌شد. دومین ایراد نیز به آنتن‌دهی بسیار ضعیف این مودم‌ها باز می‌گشت که موجب می‌شد تا عملا در بیشتر موارد دسترسی به اینترنت به خاطر جستجو برای ماهواره‌ای جدید، ممکن نباشد.

این مشکلات به واسطه ساخت یک مودم جدید رفع شده‌‌اند. این مودم جدید از نظر ظاهری بسیار نازک‌تر از مدل‌های پیشین است و قطعات متحرک کمتری دارد که همین امر موجب کاهش در مصرف سوخت هواپیما خواهد شد ولی بجز این مزیت، امکان قفل شدن بر روی یک ماهواره نیز به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اینترنتی ایستاتر را برای سرنشینان هواپیما ارائه کند و به دفعات بسیار کمتری به جستجو برای ماهواره‌های جدید دست بزند.

این مودم منحصر به‌فرد و نیرومند در حال حاضر مراحل تست را پشت سر می‌گذارد و در صورت موفقیت در تمام استفاده‌های آزمایشی، به هواپیماهای مسافربری راه خواهد یافت.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها