برق برخی مناطق کاتماندو پایتخت نپال بعد از گذشت یک هفته از زلزله همچنان قطع می شود و کمبود امکانات زندگی را در این کشور دامنه هیمالیا سخت کرده است. از سوی دیگر، همچنان بر شمار قربانیان این زمین لرزه 9/7 ریشتری افزوده می شود و تعداد آنان تاکنون از مرز 6300 نفر فراتر رفته است.
کد خبر: ۷۹۳۷۸۸
نپال یک هفته پس از زلزله + فیلم

به علت قطع کابل ها و آسیب شبکه های برق رسانی براثر زلزله در برخی مناطق برق همچنان قطع می شود.شبکه های تلفن همراه و تلفن هم در برخی مناطق پایتخت نپال با اختلال مواجه است.

بسیاری از مردم که در کمپ ها مستقر شده اند از کمک رسانی دولت شکایت دارند و توجه و رسیدگی بیشتر دولت به ویژه به مردم مناطق دورافتاده را خواستار هستند.

شمار تلفات زلزله نپال به 6 هزار و دویست و چهار کشته و بیش از چهارده هزار زخمی رسید.

وزیر ارتباطات نپال این زلزله را فاجعه ای با ابعاد بی سابقه عنوان کرده و گفته زده زلزله است از این رو ضعف های زیادی در نحوه امدادرسانی وجود دارد.

کمبود امکانات بهداشتی و غذا وآب سالم سبب شیوع برخی بیماری های گوارشی بین مردم شده است. پتو، چادر، آب، غذا و دارو مهمترین اقلام مورد نیاز زلزله زدگان است.

بیش از 60 درصد بناهای تاریخی کاتماندو پایتخت نپال بر اثر زلزله تخریب شده است.

مناره تاریخی داراره با 240 سال قدمت، ویران شده است و اکنون تنها پایه ای از آن مناره ی بلند 55 متری باقی مانده و آوار به جا مانده از آن در حال جمع آوری است.

مجموعه تاریخی دربار اسکویر شامل سه بنای تاریخی و معبد با 200 تا 700 سال قدمت است که براثر این زلزله سقف ها، دیوارها و ستون های کهن آن فرو ریخته است.

این زلزله بی سابقه که در 80 سال گذشته در نپال بی سابقه بوده تاریخ و آثار باستانی مردم این کشور را به تکه های آجر و الوارهای چوبی تبدیل کرده است البته در زیر این آوارها، اجساد قربانیان وجود دارد که امدادگران برای بیرون آوردن آنها کمک می کنند.(خبرگزاری صدا وسیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها