هکرهای روسیه ایمیل‌های رییس‌ جمهور امریکا را شنود کردند

جنگ سرد در دنیای هکرها ادامه خواهد یافت

هکرهای روسی در پاییز سال گذشته میلادی با نفوذ به شبکه کاخ سفید موفق به شنود بسیاری از ایمیل‌های ارسال شده توسط رییس جمهور آمریکا شده‌اند.
کد خبر: ۷۹۲۴۲۹
جنگ سرد در دنیای هکرها ادامه خواهد یافت

جام جم کلیک: امروزه بسیاری از اقدامات هکرها به جای نشان دادن قدرت تخریب، به نمایش قدرت و توان هکر می‌پردازند. این هکرها بدون انجام هیچ عملیات خطرسازی، تنها با نشان دادن نفوذ به سیستم مربوطه، به طرف مقابل هشدار می‌دهند که سطح توانایی‌های یک هکر تا چه اندازه بالا است. بسیاری از نمونه‌های بارز این امر را می‌توان در رده هک‌های مربوط به نهادهای سیاسی مشاهده کرد.

به تازگی یکی از مواردی که شامل چنین قانونی بوده است در ایالات متحده آمریکا، سروصدای زیادی به پا کرده است. در طی این ماجرا مشخص شده است که هکرهای روسی در اقدامی بسیار عجیب برای شنود کردن ایمیل‌های باراک اوباما، رییس‌ جمهور ایالات متحده آمریکا اقدام کرده‌اند.

در گزارشی که به تازگی منتشر شده است مشخص شده است که این هکرها که هویت آن‌ها وابسته به روسیه تشخیص داده شده است، در ابتدای پاییز سال گذشته موفق به شنود بسیاری از ایمیل‌های ارسالی توسط اوباما شده بودند. البته در این گزارش اعلام شده است که این هکرها به دستگاه بلک‌بری اوباما دسترسی پیدا نکرده‌اند ولی با شنود دستگاه‌های مقصد ایمیل‌های او، به اطلاعات و محتوای این نامه‌های الکترونیکی دست‌ پیدا کردند.

این گزارش حاکی از آن است که در این عملیات هک، تنها ایمیل‌های غیرمحرمانه به دست هکرها افتاده است ولی دو سوال مهمی که موجب می‌شود به این امر شک کنیم این موارد هستند: نخست اینکه چرا این هک پس از چند ماه کشف شده است و دوم اینکه هکرها که به سیستم وارد شده و بدون شناسایی شدن به کار خود ادامه داده بودند، چگونه به سراغ ایمیل‌های غیرامنیتی رفته و به موارد محرمانه کاری نداشته‌اند؟

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها