رسانه های انگلیسی خبر داده اند که گروه تروریستی بوکوحرام بعد از اعلام بیعت با گروه تروریستی داعش نام خود را به «ولایت دولت اسلامی در غرب آفریقا» تغییر داده است.
کد خبر: ۷۹۲۲۶۰
«بوکوحرام» تغییر نام داد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه انگلیسی ایندپندنت بعد از حملات جدید گروه تروریستی بوکوحرام علیه نیروهای دولتی نیجریه این جماعت تصاویر و پیام هایی را در رسانه های خود منتشر کرده که موید تغییر نام آن پس از بیعت با گروه تروریستی داعش است.

این گروه تروریستی که در آفریقای غربی فعالیت دارد و مقر اصلی آن کشور نفت خیز نیجریه است پیش از این نام بوکوحرام به معنای «تحصیل غربی حرام» را بر خود گذاشته بود و بنا به اظهار محمد العدنانی یکی از سران گروه تروریستی داعش حالا شاخه این گروه در غرب آفریقا به شمار می رود.

از ماه فوریه گذشته، نیروهای دولتی نیجریه با حمایت نیروهای نیجری و چادی حملات متعددی را علیه مواضع این گروه تروریستی انجام داده است و ناظران می گویند این حملات توانسته است توان جنگی بوکوحرام را تا حد زیادی کاهش دهد.

تعداد قربانیان خشونت بوکوحرام در نیجریه از 13 هزار نفر از سال 2009 تاکنون گذشته است. این گروه در خارج از مرزهای نیجریه نیز عملیات هایی داشته است.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها