ارتش چاد 123 بوکوحرامی را به هلاکت رساند

درگیری های بین ارتش چاد و گروه تروریستی بوکوحرام در شمال کامرون منجر به کشته شدن 123 تن از تروریست ها شد.
کد خبر: ۷۶۵۵۳۳
ارتش چاد 123 بوکوحرامی را به هلاکت رساند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، ارتش چاد در بیانیه ای اعلام کرد که روز جمعه تروریست های بوکوحرام به نیروهای ارتش چاد در منطقه فوتوکول واقع در شمال کامرون حمله کردند اما با ضد حمله مرگباری از سوی این ارتش روبرو و خسارت سنگینی را با کشته شدن 123 تن از تروریست های بوکوحرام متحمل شدند.

ریاست ستاد مشترک ارتش نیجریه در این بیانیه آورده است که 12 سرباز چادی نیز در این درگیری ها زخمی شده اند.

گروه تروریستی بوکوحرام در ماه های گذشته به تهدیدی جدی برای کشورهای آفریقایی حوزه فعالیت آن تبدیل شده است.

دو روز پیش، «نکوسازانا دالمینی زوما» رییس کمیساریای اتحادیه آفریقا خواستار تشکیل نیروهایی از پنج کشور و متشکل از 7500 سرباز به منظور مقابله با افزایش چشمگیر شبه نظامیان بوکوحرام شد.

این پنج کشور نیجریه، چاد، کامرون، نیجر، و بنین هستند که درگیری مستقیمی با تروریست های بوکوحرام دارند و پیشتر در کاخ «الیزه» به میزبانی «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه ضمن اعلام جنگ به بوکوحرام، نشستی تشکیل دادند تا مسئله گروگانگیری 270 دختر دانش آموز توسط عناصر «بوکوحرام» را مورد بررسی قرار دهند.

اکنون دالمینی زوما رییس کمیساریای آفریقایی می گوید زمان آن رسیده که نیرویی برای مقابله با «جنایت های بی سابقه بوکوحرام، وحشیگیری غیر قابل وصف، غفلت ورزی کامل آن در باره حیات انسانی و تخریب عامدانه دارایی ها از سوی این گروه» تشکیل شود.

روز پنجشنبه، منابع محلی کشور کامرون گفتند دستکم 10 نفر در دو روز گذشته (چهارشنبه و پنجشنبه) به دست گروه تروریستی بوکوحرام سر بریده شده اند.

حملات گروه تروریستی بوکوحرام مستقر در نیجریه که از پنج سال پیش تاکنون حدود 10 هزار قربانی گرفته است، در حالی افزایش و به کشورهای همسایه سرایت می یابد که این کشور برای برگزاری انتخابات در 14 فوریه (25 بهمن) آماده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها