دیدبان امنیتی ژاپن پس از انجام بررسی‌های گسترده خود اعلام کرد در نیروگاه هسته‌ای «فوکوشیما دایچی» بیشتر رایانه‌ها همچنان مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز XP فعالیت می‌کنند که این مسئله می‌تواند مشکلات فراوانی به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۷۹۱۹۱۹
نیروگاه هسته‌ای ژاپن هنوز با ویندوز XP کار می‌کند

به گزارش جام جم کلیک: در مارس ۲۰۱۱ از سه مرکز اصلی از ۶ رآکتور هسته‌ای این نیروگاه از بین رفت و از آن زمان به بعد پیش‌بینی می‌شد مدیریت مرکز هسته‌ای «فوکوشیما دایچی» تمام سیستم‌های خود را به‌روز کرده و ایمنی کامل را برای آنها برقرار کرده است که البته بررسی‌های جدید نشان داد این فرضیه اشتباه بوده است.

شرکت برق توکیو (Tepco) چندی پیش به سازمان بازرسی درآمدهای مالی در آژانس‌های دولتی ژاپن اعلام کرد که در این مرکز بیش از ۴۸ هزار دستگاه رایانه مبتنی بر سیستم عامل ویندوز XP مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باید توجه داشت این یک نسخه بازنشسته از سیستم‌های عامل مایکروسافت محسوب می‌شود که بیش از یک سال از زمان بازنشستگی آن می‌گذرد و طی مدت مذکور هیچ وصله امنیتی هم برای آن ارائه نشده است.

گزارش منتشر در روزنامه «ژاپن تایمز» هم اعلام کرد، مرکز Tepco‌ که نیروگاه هسته‌ای «فوکوشیما دایچی» زیرمجموعه آن محسوب می‌شود، پس از بحران سال ۲۰۱۱ و هزینه چند میلیارد دلاری برای پاکسازی بقایای سه نیروگاه هسته‌ای مذکور تصمیم گرفت تمامی سیستم‌های رایانه‌ای خود را به‌روز کند که این طرح با برخی اختلالات مواجه شد.

مرکز بازرسی درآمدهای مالی دولت ژاپن که با نام Board of Audit شناخته می‌شود در مارس سال جاری به Tepco هشدار داد که به منظور جلوگیری از فاجعه بزرگ هسته‌ای دیگر هرچه سریع‌تر رایانه‌های خود را به‌روز کند که البته هنوز این اتفاق صورت نگرفته است.

منبع: رایورز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها