بازار خرافه را داغ نکنید

آداب و معاشرت در گروهای تلگرام

مقابله جدی با مظاهر فرهنگ مبتذل غرب

فعالیت های با محتوای غیراخلاقی در چین ممنوع شد

مقامات وزارت فرهنگ چین روز جمعه تمامی فعالیت های با محتوای غیراخلاقی که مروج فرهنگ مبتذل غرب باشد را ممنوع کردند و از مجازات سخت متخلفان خبر دادند.
کد خبر: ۷۹۱۳۷۹
فعالیت های با محتوای غیراخلاقی در چین ممنوع شد

به گزارش جام جم کلیک: تصمیم اخیر مقامات فرهنگی چین پس از آن صورت گرفت که گزارش ها از توزیع، عرضه و انتشار محصولات غیراخلاقی غربی در برخی مناطق روستایی و شهرهای کوچک حکایت دارد.

در سال های اخیر و در پی توسعه پرشتاب چین، حزب کمونیست به عنوان تعیین کننده سیاست های اجرایی کشور با چالش های فراوانی از جمله ناهمخوانی ارزش های غربی وارداتی با آموزه های حزبی و سنتی روبرو شده است.

این موضوع که در پی سیاست درهای باز دولت محقق شده، هم اینک به یکی از دغدغه های دست اندرکاران امور فرهنگی این کشور تبدیل شده است.

گسترش شبکه های اجتماعی مجازی، بهره گیری قشر متوسط چین از تجهیزات مدرن دریافت کننده سیگنال های شبکه های خارجی و اینترنت با سرعت بالا، از جمله مسائلی است که به بروز شکاف میان نسل جدید و قدیم این کشور منجر شده است.

«از خودبیگانگی فرهنگی»، یکی از نگرانی هایی است که متولیان فرهنگی کشور چین نسبت به گسترش آن نگرانند و همین موضوع باعث شده آنان به فکر چاره باشند.

وزارت فرهنگ چین روز جمعه در بیانیه ای که در این رابطه منتشر کرد، فعالیت های با محتوای غیراخلاقی را «غیرقانونی» اعلام کرد و از برخورد شدید با متخلفان فعال در این حوزه سخن به میان آورد.

این نهاد متولی امور فرهنگی کشور همچنین چین تاکید کرد که شرکت ها و افرادی که به این کار مبادرت کنند، بدون شک از سوی ضابطین قضایی تحت پیگرد قرار گرفته و محاکمه خواهند شد.

خبرگزاری شین هوا روز جمعه گزارش داد: دلیل اتخاذ این تصمیم از سوی مسوولان فرهنگی کشور نه تنها گسترش فعالیت های غیراخلاقی برآمده از فرهنگ غربی بلکه جهت مقابله با اقداماتی صورت می گیرد که فرهنگ و سنت های اجتماعی را به سخره گرفته است.

یک مقام مسئول در وزارت فرهنگ چین در این باره گفت: دولت برای کنترل، پیگیری و مقابله با چنین مواردی، رویکردی پنج مرحله ای را در دستور کار دارد تا بتواند به بهترین شکل ممکن با متخلفان مقابله کند.

دولت چین سال گذشته میلادی (2014) در همین راستا، بیش از سه میلیون مطلب، گزارش و تصاویر غیراخلاقی را از دسترس کاربران اینترنتی کشور خارج کرد.

این کشور نزدیک به یک دهه با نشر مطالب غیراخلاقی در اینترنت مبارزه می کند و نظارت مسئولان ذیربط طی ماههای اخیر شدت بیشتر نیز گرفته است.

بر اساس این گزارش تاکنون 10 هزار صفحه و پایگاه اینترنتی حاوی داده ها و مطالب مضر و غیرقانونی توسط مسئولان چینی تعطیل شده است.

چین بیش از هر کشور دیگر در جهان کاربر اینترنتی دارد و آمار دولتی سال گذشته تعداد آنها را 632 میلیون نفر برآورد کرده است.

مسوولان فرهنگی چین همچنین در راستای ارج نهادن به فرهنگ کشور، اوایل بهمن ماه سال گذشته، تدریس کتاب های حاوی ارزش های غربی در مدارس و دانشگاه ها را ممنوع کرد.

این دستورالعمل زمانی صادر شد که «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین از مقامات مسوول خواست اختیارات حزب کمونیست را بر دانشگاه ها توسعه داده و فعالیت بر مسائل عقیدتی را افزایش دهند.

رییس حزب کمونیست چین اوایل دی ماه سال جاری اعلام کرده بود که به دنبال اصلاحات سیاسی نیست، اما تاکید کرد دانشگاه های کشور باید مسوولیت آموزش و پژوهش در زمینه گسترش مارکسیسم را به دوش بکشند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها