فیلم صحنههای دلخراش این ٢ حادثه در شبکههای مجازی هم منتشر شده است؛ سکانسهایی تلخ که تنها چند ثانیه کاربران را میخکوب میکند.
در این صحنهها خودرو بیامو دیده میشود که با سرعت ١٧۶ کیلومتر بر ساعت به گاردریلهای حاشیه بزرگراه همت برخورد میکند و ۴ سرنشین خودرو به بیرون پرتاب میشوند. حمید چشمه، شاهین بخشی و حمید کمالی سه قربانی این حادثه تصادف بودند. آرمین بخشی نیز تنها بازمانده این تصادف است که اکنون در بیمارستان به سر میبرد.
در میان قربانیان، حمیدرضا کمالی قهرمان اتومبیلرانی ایران بود که خبر تصادف وحشتناکش خیلیها را شوکه کرد. این درحالی است که تنها ٣ ساعت پس از این حادثه خودرو پورشه مدل ٢٠١۵ با دو سرنشین در خیابان شریعتی به یک درخت برخورد میکند. زن جوان که راننده خودرو بود در دم میمیرد و سرنشین آن در بیمارستان شهدای تجریش قربانی تصادف مرگبار میشود. با مرگ سرنشین پورشه در بیمارستان، آمار قربانیان ٢ حادثه خودروهای لوکس در بامداد آخرین روز فروردین ماه به ۵ نفر رسید.
امیرحسین پورسینا، مدیریت واحد تیونینگ کلوپ خودروهای کار اِن پی و دبیر فنی مجله ماشین که یکی از دوستان بسیار صمیمی حمید کمالی قهرمان اتومبیلرانی بود، در گفتوگویی جزییات جدیدی از این حادثه را تشریح کرد.
او در حالی که حمید کمالی را یکی از حرفهایترین رانندگان اتومبیل دانست، گفت: «حمیدرضا کمالی از بهترین دوستان نزدیک من بود. او ازسال ١٣٨۶ با کلاسهای آزاد مسابقات سرعت، وارد عرصه اتومبیلرانی شد و با قدرت به این کار ادامه داد. حمید کمالی آنقدر به رانندگی و مسابقات سرعت علاقه داشت که در مدتی کوتاه توانست به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کند. او یک مقام قهرمانی در تهران، یک مقام قهرمانی در استان البرز و یک مقام قهرمانی در کل کشور را کسب کرده بود و افتخارات زیادی را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده بود.»
پورسینا ادامه داد: «مهمترین خصوصیت اخلاقی حمید کمالی بیحاشیه بودن و روحیه مهربان او بود. او تنها به رانندگی علاقه داشت و اصلا وارد حاشیه نمیشد و در سکوت به کار خویش ادامه میداد. همیشه میگفت که اصلا برای کاپ قهرمانی و بهدست آوردن مدال مسابقه نمیدهد و حتی گاهی اوقات کاپهایی را که بدست میآورد به دوستانش هدیه میداد.»
امیرحسین پورسینا در ادامه با اشاره به شب حادثه میگوید: «آن شب حمید به همراه دوستان مشترکمان برای خرید و فروش ماشین از کرج به تهران آمده بود و درخانه یکی از دوستانش در شرق تهران مهمان بود. بعد از مهمانی حمید به همراه دوستانش سوار خودرواش شد و به سمت کرج به راه افتاد. او کاملا هوشیار بود و در حالت طبیعی بسر میبرد. وقتی شنیدم خودروی حمیدرضا با گاردریل برخورد کرده بهشدت شوکه شدم. هم من و هم همکارانم پس از شنیدن این خبر حادثه را پیگیری کردیم. حمید از رانندگان حرفهای بود کارش همین بود و میتوانست هر مانعی و هر خطری را از خود دور کند. از آن شب تا الان خود من بیش از ۵٠٠ بار فیلم صحنه تصادف را دیدهام و بهعنوان کسی که در این زمینه تجربه دارم، احتمال میدهم که شاید خودرو دچار نقص فنی شده باشد. تصاویر نشان میدهد که خودروی بیام او با سرعت ١٧۶ کیلومتر بر ساعت از مسیرش منحرف میشود و لاین خود را تغییر میدهد. مستقیم به سمت گاردیل میرود و به شدت با آن برخورد میکند. با تبحری که من و بسیاری از همکارانمان از حمید کمالی سراغ داریم، مطمئنم که در آن لحظه چیزی مانع کنترل خودرو از سوی حمید شده باشد. چرا که او براحتی میتوانست خودرو را مهار کند. حمید خودش نمایشگاه اتومبیل داشت و الان ٧سال است که با این خودروها به صورت حرفهای رانندگی میکند».
وی اضافه کرد: «وقتی فیلم صحنه تصادف را بررسی کردیم به جرات میتوانیم بگوییم که این تصادف ناشی از عدم توانایی حمید کمالی در رانندگی نبوده است. ترکیدگی لاستیک، نقص فنی در جعبه فرمان اتومبیل و یا حتی جلوگیری از برخورد با ماشینهای دیگر از علتهای این حادثه میتواند باشد.» او در ادامه گفت: «یکی از سرنشینان خودرو همکار حمید در نمایشگاه اتومبیل بود و دیگری هم فروشنده لوازم خودروی بیام و بودند که متاسفانه جان خود را از دست دادند. آرمین بخشی نیز یکی دیگر از دوستانمان است که خوشبختانه از این تصادف جان سالم به در برد و درحال حاضر نیز در بیمارستان رسول اکرم بستری است. او دوشنبه شب به هوش آمد و اکنون تنها دست و پایش دچار شکستگی شده است و خطر دیگری او را تهدید نمیکند». (شهروند)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
حالت طبیعی داشتن یا نه هم خدا میدونه دیگه ...
باد آورده شوند و ........
در متن سرعت ماشین 176 كیلومتر بر ثانیه نوشته شده كه این صحیح نیست. در واقع سرعت 176 كیلومتر بر ساعت است نه ثانیه.
سرعت هواپیما اینقدر نیست. سرعت هواپیمای جنگی كه از سرعت صوت بیشتر بشه. (یعنی از 320 متر بر ثانیه بیشتر گردد) دیوار صوتی شكسته می شود. حالا حساب كنید 176 كیلومتر در ثانیه باشه!! چی میشه؟!!
مگر جت بوده یا سفینه ی فضایی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در هر صورت هیچ چیز جز تاسف باقی نمی ماند. وقتی راننده ای با این تجربه و سابقه دچار چنین حادثه ای می شود، از بقیه چه انتظاری دارید؟
مشكل فرهنگی است.
176 هیلومتر بر ثانیه؟!!!!!!!!!!!!!!
خیلیی هااااااااااااااااااااا
دم بی ام و گرم خداییش روی سرعت برق رو كم كرده
هر كسی بشینه پشت ماشین بخواد سرعت بالا بره كمربند رو میبدنه تو ماشین سقف باز كه اگه اتفاقی افتاد از ماشین پرت نشه بیرون
توی فیلم هم معلومه هموشون از ماشین پرت میشن اینور اونور !!!
اقای كارشناس وقتی تو حرفات صداقت نداری، ادم ویژگی های توصیفی دیگه ت رو هم باور نمیكنه! صادق باش كارشناس!!!
پیست های موجود برای ماشین های ٤ سیلندر به بالا مثل وارد كردن ماشین های بسیار كوچك شهری در پیست كارتینگ است.
البته ما كه یادمون نمیره پورسینا با چه روشی و از كجا به كجا رسیده
هم خود امیرحسین میدونه هم دوستاش كه با همین روشی كه توی گزارش برای همه روشن شد الان بهش میگن كارشناس وگرنه...
چون واقعیت ماجرا رو گفتم؟
چرا باید قهرمان رانندگی ایران رو از دست بدیم؟
چرا این همه انسان رو در اثر حوادث مرتبط با حركات نمایشی و سرعت باید از دست بدیم؟
جوابش رو من به شما میگم: عدم داشتن یك پیست استاندارد روزانه برای تخلیه آدرنالین راننده ها
وقتی مطلب من رو منتشر نمیكنی نتیجش این میشه كه دنیا فكر میكنن فرهنگ مردم ایران مشكل داره.
آمریكا با ٤٠٠ سال تمدن اصلاً معنی فرهنگ رو متوجه میشه؟
یعنی كل دنیا تو رانندگی فرهنگ دارن كه فقط این اتفاق ها برای ما كه تو تمدن و فرهنگ مرشد دنیا به حساب میایم میافته؟ یا كل دنیا پیست استانداردی دارند كه هر روز برای همه مردم قابل استفاده هست؟
اون مسئولین هم گناهی ندارن تقصیر رسانه های مجازی مثل شما و خیلی های دیگه هست كه انتقاد رو منتشر نمیكنید تا مسئولین تازه متوجه بشن كه شاید حق با اینا باشه
شما خودتون گفتین توهین یا بی احترامی به اشخاص منتشر نمیشه بعد من تعداد متعددی كامنت دارم میبینم كه قهرمان از دست رفته كشور كه دستش از دنیا كوتاهه به باد انتقاد های توهین آمیز گرفته شده
این درسته؟
كامنت هایی رو خوندم كه نوشته شده بود تو اگه قهرمان بودی پس چرا اینجوری شد؟
یا كامنتی خوندم كه نوشته شده بود پول های باد آورده را باد میبرد
این ها توهین نیست؟
یعنی هركی بی.ام.دبلیو و پورشه و مازراتی و بنز و لكسوز و خودرو گران قیمت داره دزده؟
٥ تا قهرمان آزاد كشور. ٣ قهرمان درگ كشور. قهرمان دریفت كشور و خاورمیانه. قهرمان آزاد سابق كشور كه قهرمان خاورمیانه هم شد و الان داره برای قهرمانی در آسیا مسابقه میده كه فعلاً در ٢ كشور قهرمان شده اینها همه دوست های من هستند.
جای حمیدرضا كه دستش از دنیا كوتاهه من دارم زجر میكشم و اشك میریزم و مردمی كه اینها رو باید بی فرهنگ نام برد دارن هرجوری كه دوست دارن راجع به قهرمان كشور كه دستش از دنیا كوتاهه قضاوت و توهین میكنن نه در این سایت بلكه در همه جا و هیچ ادمینی دست به انتشار انتقاد های امثال ما كه از داخل داریم مشكلات هیأت اتوموبیل رانی رو میبینیم نمیزنه.
ما در كشوری زندگی میكنیم كه طبق قانون انتقاد آزاد میباشد اما از جانب شما و شما های دیگر این انتقاد ها كه باعث حفظ جون خیلی ها و آرام شدن خیابان ها و جاده ها میشه نشر داده نمیشود.
كامنتی خوندم كه نوشته بود تقصیر راهنمایی رانندگی است!!!
یعنی ما ملتی هستیم كه باید چوب بالای سرمون باشه تا درست رانندگی كنیم؟ یا واقعاً نیاز داریم در یك مكان ایمن كه جان دیگران به خطر نیفته و بتونیم این آدرنالین و انرژی رو با امنیت هم برای خودمون هم برای مردم تخلیه كنیم.
پس ما چجوری باید حرف دلمون رو با مسئول مرتبط بزنیم؟
شرمنده در كجای ایران ما پیست فرمول یك داریم؟؟؟ كه آقای كمالی قهرمان آن بودند، لطفا آدرس پیست را بدهید تا من نیز در آن تمرین كنم.
ضمنا اگر نامبرده در خارج از ایران قهرمان شده اند ، چرا تا كنون نام ایران در رنگینگ پیست فرمول یك جایی ندارد. منتظر پاسخ شما هستم و كاری با مقصر ندارم و سرعت و نوع خودرو. با سپاس
خدا بیامرزتش