انسان‌ها در سال گذشته 42 میلیون تن زباله کامپیوتری را دور ریختند

زباله‌های میلیونی در خانه شما

بنا به آمار رسمی به دست آمده مشخص شده است که وزن زباله‌های کامپیوتری که در طول سال 2014 میلادی توسط انسان‌ها دور ریخته شده برابر با 42 میلیون تن بوده است.
کد خبر: ۷۹۰۵۱۰
زباله‌های میلیونی در خانه شما

جام جم کلیک: تا به حال به این فکر کرده‌اید که هنگامی که تلفن همراه هوشمند خود را تعویض می‌کنید و تلفن سوخته و آسیب دیده قبلی را به سطل آشغال می‌اندازید، چه بلایی بر سر آن خواهد آمد؟ کافی است تا در نظر بگیرید که شرایط جهانی برای استفاده از محصولات جدید موجب می‌شود تا بسیاری از افراد در تمام جهان به عملی مشابه شما دست بزنند و این امر در نهایت به تولید حجم انبوهی از زباله‌های کامپیوتری در جهان می‌انجامد.

بنا به گزارش‌های به دست آمده، مشخص شده است که در طول سال 2014 میلادی رقم نجومی و شگفت‌آور 42 میلیون تن زباله کامپیوتری تولید شده است که این رقم در نوع خود بسیار شرم‌آور است زیرا این زباله‌ها در کشورهایی فقیر و کم امکانات دفن می‌شوند و آسیب بسیار بالایی به محیط زیست این مناطق وارد می‌سازند.

در میان کشورهای جهان، یکی از بالاترین آمار تولید این زباله‌ها به ایالات متحده آمریکا اختصاص دارد که تقریبا 7.1 میلیون تن از این زباله‌ها را تولید می‌کند و این زباله‌ها در کشور غنا و در شهر Agbogbloshie دفن می‌شوند که وضعیت ناراحت کننده این شهر را می‌توانید در تصاویر این خبر مشاهده کنید.

اگر از بعد دیگری به این زباله‌ها بنگریم می‌توانیم ببینیم که حجم بسیار زیادی از طلا در طول یک سال به دور ریخته می‌شود زیرا در ساخت همراه‌های هوشمند، استفاده از طلا در حجم بسیار اندک، ضروری است و این طلا بدون بازیافت به زباله‌دان کامپیوتری انتقال می‌یابد. حال اگر روشی برای بازیافت این زباله‌ها کشف شود، نه تنها به طبیعت کمک خواهد شد بلکه می‌توان سود بسیار بالایی را از این بازیافت کسب کرد که البته به‌نظر می‌رسد که هیچ کشور صنعتی و پیشرفته‌ای در جهان حوصله چنین کاری را ندارد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها