نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند

هدف مشترک پرسپولیس و نفت؛ حفظ صدرنشینی

دور پنجم لیگ قهرمانان آسیا در حالی امروز پیگیری می‌شود که پرسپولیس و نفت دو نماینده فوتبال کشورمان برای حفظ صدرنشینی و قطعی کردن صعود به مرحله حذفی این رقابت ها به میدان می‌روند.
کد خبر: ۷۹۰۴۸۶

به گزارش جام جم، پس از آن‌که شب گذشته تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان دیدارهای خود را در شب پنجم لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشتند امروز نوبت به دو نماینده تهرانی ایران در این عرصه است تا برای بهتر کردن اوضاع خود به میدان بروند. از یک سو پرسپولیس که در دیدار رفت و در میان شگفتی کارشناسان 3 بر صفر از سد لخویای قطر گذشت امشب در حالی گام به دیدار برگشت مقابل این حریف سرسخت می‌گذارد که بر خلاف دور رفت که کمتر کسی روی نماینده بحران زده ایران حساب باز می‌کرد، لخویا حسابی روی این حریف حساب باز کند. تیم قطری برای انتقام از پرسپولیس بی‌تاب است، آنها همچون ماری زخمی هستند که می خواهند از فرصت میزبانی این دیدار برای جبران شکست سنگین دور رفت و صعود به صدر جدول گروه استفاده کنند. با وجود این پرسپولیس نیز این فرصت را دارد که با تثبیت صدرنشینی خیال خود را برای صعود به مرحله حذفی این مسابقات راحت کند، اما پرسپولیسی ها که امیدوار بودند با آمدن برانکو به ساحل آرامش برسند، نه تنها به این خواسته خود نرسیدند که با آزادشدن ناگهانی حمیدرضا سیاسی از حبس و آغاز یک جدال تازه مدیریتی در باشگاه ، حتی شرایط برای مردی که قرار بود منجی سرخ ها بشود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با وجود این پروفسور کروات پرسپولیس که به لحاظ فنی خیلی دستش خالی است باید دید پرسپولیس در دیدار امشب چه نتیجه ای کسب خواهد کرد و آیا سیاسی را شاد می‌کند؟

آنالیز لخویا در نشست فنی

به هر ترتیب از اردوی پرسپولیس در قطر خبر می‌رسد که پس از آنالیز تیم لخویا در جلسه کادر فنی که روز دوشنبه انجام شد، دیروز هم جلسه فنی سرخپوشان با حضور کادر فنی و بازیکنان در هتل محل اقامت تیم فوتبال پرسپولیس برگزار شد و طی آن تیم و بازیکنان لخویا مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند.در این نشست یک ساعته، برانکو ایوانکوویچ پس از تحلیل بازی‌های لخویا در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ قطر، نکات لازم و نقاط ضعف و قوت این تیم و همچنین توانایی و تخصص بازیکنان تیم حریف را برای بازیکنان تشریح کرد.

ایوانکوویچ امروز در آخرین جلسه تمرینی سرخپوشان پیش از رویارویی با لخویا که در زمین محل برگزاری بازی انجام شد به مرور تاکتیک‌های مورد نظر پرداخت.

منصوریان: در گروه مرگ هستیم

اما نفت تهران که کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا با شکست 2 بر یک برابر همین تیم پاختاکور ازبکستان آغاز کرد امروز در حالی پذیرای حریف ازبک است که صدر جدول گروه دوم را در اختیار دارد و با توجه به رقابت نزدیکی که با این تیم ازبک و همچنین العین امارات دارد چاره‌ای جز کسب سه امتیاز این بازی خانگی ندارد وگرنه هیچ بعید نیست کارش به اگر و امای روز پایانی مسابقات این گروه بکشد. به هر ترتیب نفت هرچند در آخرین دیدار خود در لیگ شکست سنگینی از ذوب آهن خورد و صدر جدول را به تراکتورسازی تقدیم کرد اما قصه آسیا می تواند چیز دیگری باشد. علیرضا منصوریان سرمربی نفت در آستانه این دیدار چنین اظهارنظر کرد: گروه ما گروه مرگ است و باید سه امتیاز این بازی را به دست بیاوریم اما با حوصله و منطق. چنانچه پیروز شویم صعودمان حتمی شده و می‌توانیم نفس راحتی بکشیم. پاختاکور یکی از بهترین تیم‌هاست. امیدوارم جوانان من که کم‌کم باتجربه می شوند بتوانند تیم نفت را سربلند کنند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در ادامه اظهار کرد: نیروی جوان ما همه را غافلگیر کرد و هفته پیش یک پیروزی بااهمیت مقابل الشباب داشتیم و می‌توانیم یک صعودکننده باشیم البته باید خیلی مواظب باشیم. حرکت ما در لیگ قهرمانان آسیا شیب صعودی خوبی داشته اما در لیگ نه.

منصوریان در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل بازی با ذوب‌آهن برطرف شده است یا نه؟، افزود:می‌خواهیم ایراداتمان را برطرف کنیم. باید به جای صحبت کردن کار کنیم. بازی با ذوب‌آهن تنها بازی بود که نتوانستیم پرس کنیم. در مسابقات آسیایی به مراتب بازی‌های سنگین‌تری داریم و همه اینها دست به دست هم داد تا در لیگ افت کنیم و در اصفهان نتیجه آن را دیدیم. این در حالی بود که ساموئل بابایان، سرمربی پاختاکور در نشست خبری بازی گفت: نفت را خیلی خوب می‌شناسیم و در تاشکند بازی سختی را مقابل نفتی‌ها انجام دادیم. همچنین دو بازی اخیر نفت در لیگ ایران و لیگ قهرمانان را تماشا کرده‌ام و معتقدم باید بهترین عملکرد را مقابل این تیم قدرتمند داشته باشیم.

بابایان در پاسخ به این پرسش که با وجود پیچیدگی در گروه B لیگ قهرمانان آسیا کدام تیم شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعد دارد، گفت: بعد از بازی فردا کاملاً مشخص می‌شود که کدام تیم صعود می‌کند. با تجربه‌ای که من در لیگ قهرمانان آسیا دارم می‌دانم که همه تیم‌ها تا آخرین روز شانس صعود دارند.

پرسپولیس و نفت تنها نیستند

در شرایطی که انتظار می رود طرفداران فوتبال ملی امروز نفت تهران را در لیگ قهرمانان آسیا تنها نگذاشته و با حضور در ورزشگاه آزادی از این تیم حمایت کنند از دوحه خبر می‌رسد که کمیته مشوقان باشگاه پرسپولیس برای حضور گسترده و حمایت هواداران، دوستداران و ایرانیان مقیم قطر از پرسپولیس نماینده فوتبال ایران، برنامه ویژه‌ای را تدارک دیده است.

پس از هماهنگی‌های لازم با مدیر مدارس ایرانی در قطر، شورای بازرگانان و دیگر هواداران نیز برای حمایت هرچه بیشتر از تیم فوتبال پرسپولیس نماینده فوتبال ایران اعلام آمادگی کردند. آنها روز چهارشنبه در ورزشگاه لخویا حضور یافته و با در دست داشتن پرچم ایران و پرسپولیس سرخپوشان را مورد تشویق قرار خواهند داد. قرار است در جلسه هماهنگی پیش از این دیدار، تعدادی بلیت تهیه و در اختیار هواداران و ایرانیان قرار گیرد.

برنامه امروز دور پنجم لیگ قهرمانان آسیا

گروه A

بنیادکار ازبکستان ـ النصر عربستان(18 و 30 دقیقه)، لخویای قطرـ پرسپولیس ایران (20)

گروه B

نفت تهران ـ پاختاکور ازبکستان( ساعت 19)، الشباب عربستان ـ العین امارات (22 و 10 دقیقه)

گروهE

کاشیوا ریسول ژاپن، جونبوک موتورز کره جنوبی(14 و 30 دقیقه)، شاندونگ چین ـ بین دونگ ویتنام (15 و 30 دقیقه)

گروهF

سئونگنام کره‌جنوبی ـ بوریرام تایلند(15)،گوانگجو چین ـ گامبا اوزاکای ژاپن

در دیدارهای برگزار شده دیروز در گروه H کاشیما آنتلر 2 بر یک وسترن سیدنی را شکست داد، اف سی سئول کره‌جنوبی و گوانگجو چین صفربر صفر مساوی شدند ، در گروهG سامسونگ کره‌جنوبی 2 بر یک اوراوای ژاپن را شکست داد و در گروه C الهلال عربستان نیز 2 بر یک از سد لکوموتیو تاشکند گذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها