مرد جوان که پس از قتل خاله همسرش، خانه وی را به آتش کشیده بود، برای کاهش عذاب وجدان در مراسم تشییع جنازه قربانی خود شرکت کرد.
کد خبر: ۷۸۸۴۶۲

به گزارش جام‌جم، عصر هشتم بهمن سال گذشته ماموران پلیس در جریان آتش‌سوزی مرگباری در طبقه دوم یک ساختمان ویلایی در خیابان کارگر شمالی قرار گرفتند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد، در این حادثه زن 73 ساله‌ای جان خود را از دست داده و بر اساس گزارش آتش‌نشانی آتش‌سوزی عمدی بوده است.

بررسی صحنه جرم نشان می‌داد، قاتل بدون هیچ مقاومتی وارد خانه شده و پس از قتل از گاوصندوق مقتول پول و طلا سرقت کرده است. پس از تحقیقات مقدماتی جسد مقتول با دستور قاضی سعیداحمد بیگی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران به پزشکی قانونی منتقل شد.

اهالی محل نیز در بازجویی‌ها مدعی شدند روز حادثه مرد جوانی را دیده‌اند که در حوالی خانه مقتول پرسه می‌زده است. کارآگاهان با بررسی منطقه متوجه شدند، تعدادی از مجتمع‌های مسکونی محل وقوع حادثه مجهز به دروبین‌های مداربسته است. بلافاصله تصاویر دوربین‌ها مورد بازبینی قرار گرفت و تصویر مظنون اصلی جنایت از سوی همسایه‌ها شناسایی شد.

خانواده مقتول هم مرد 35 ساله به نام سعید را شناسایی کرده و گفتند، او داماد خواهر مقتول است.

سرانجام سعید سه‌شنبه در خانه‌اش در حوالی میدان مادر دستگیر شد که پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها گفت: 15 میلیون تومان بدهی داشتم و به خاطر آن چک همسرم را داده بودم. مرد طلبکار قصد داشت، حکم جلب همسرم را بگیرد به همین خاطر نزد مقتول که خاله همسرم بود رفتم. زن سالخورده برای انجام ورزش صبحگاهی به پارک رفته بود و به همین علت ساعتی در کوچه منتظر ماندم تا به منزل بازگشت. همراه وی وارد خانه شده و در همان راه پله موضوع چک را مطرح کردم.

متهم در ادامه اظهاراتش در خصوص انگیزه ارتکاب جنایت و ایجاد حریق عمدی گفت: زمانی که موضوع چک را مطرح کردم، خاله همسرم شروع به سرزنش من کرد. در حالی که منتظر چنین برخوردی نبودم، مشاجره لفظی بین ما به وجود آمد و در یک لحظه، اختیارم را از دست داده و با او گلاویز شدم که زن سالخورده بیهوش شد و روی زمین افتاد. بسیار ترسیده بودم، مقتول را به داخل واحد طبقه دوم منتقل و پس از برداشتن مقداری طلا و جواهرات و همچنین وجه نقد داخل گاوصندوق، پرده و تعدادی از لوازم چوبی داخل خانه را به آتش کشیده و بسرعت از محل خارج شدم. بعداز ظهر همان روز و از طریق بستگان، خبر مرگ مقتول و آتش سوزی خانه به همسرم اطلاع داده شد و روز تشییع جنازه و دیگر مراسم‌ یادبود این زن حضور داشتم، اما همیشه عذاب وجدان داشتم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهم برای انجام تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها