معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش:

نمره از کارنامه ابتدایی‌ها حذف نمی‌شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به بازتاب گسترده خبری با عنوان بازگشت نمره به کارنامه دانش‌آ‌موزان ابتدایی در رسانه‌ها گفت: موضوع ثبت نمره در کارنامه دانش‌آموزان ابتدایی صحت ندارد.
کد خبر: ۷۸۸۰۸۴

به گزارش فارس، محمد دیمه‌ور با تبیین ویژگی‌های ارزشیابی کیفی ـ توصیفی در دوره ابتدایی افزود: هدف از اجرای این شیوه ارزشیابی کمک به بهبود یادگیری، تحقق بهتر اهداف آموزشی و فراهم آوردن شواهد لازم برای تصمیم‌گیری درباره ارتقای دانش‌آموز است.

وی با بیان این که در این شیوه ارزشیابی،ترکیبی از فرآیندها و نتایج مربوط به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز متصور است، تاکید کرد: در این شیوه، معلم گزارش پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) را با توجه به امتحان‌های سه نوبته (دی، خرداد و در صورت لزوم شهریور) و با توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان و با استفاده از شواهد و اطلاعات کتبی، عملی و شفاهی جمع‌آوری شده در پوشه کار و بقیه مستندات مثل رویدادنگاری، دفتر مدیریت فرآیندهای یادگیری و آزمون‌های مدادکاغذی، توصیفی را از دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

به گفته دیمه‌ور، معلمان دوره ابتدایی همچنان بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش موظفند کارنامه‌های دانش‌آموزان را به شکل توصیف عملکرد (فرم الف) و مقیاس های رتبه‌ای (فرم ب) کامل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها