به گزارش فارس، محمد دیمهور با تبیین ویژگیهای ارزشیابی کیفی ـ توصیفی در دوره ابتدایی افزود: هدف از اجرای این شیوه ارزشیابی کمک به بهبود یادگیری، تحقق بهتر اهداف آموزشی و فراهم آوردن شواهد لازم برای تصمیمگیری درباره ارتقای دانشآموز است.
وی با بیان این که در این شیوه ارزشیابی،ترکیبی از فرآیندها و نتایج مربوط به پیشرفت تحصیلی دانشآموز متصور است، تاکید کرد: در این شیوه، معلم گزارش پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) را با توجه به امتحانهای سه نوبته (دی، خرداد و در صورت لزوم شهریور) و با توجه به تفاوتهای فردی دانشآموزان و با استفاده از شواهد و اطلاعات کتبی، عملی و شفاهی جمعآوری شده در پوشه کار و بقیه مستندات مثل رویدادنگاری، دفتر مدیریت فرآیندهای یادگیری و آزمونهای مدادکاغذی، توصیفی را از دانشآموزان ارائه میدهد.
به گفته دیمهور، معلمان دوره ابتدایی همچنان بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش موظفند کارنامههای دانشآموزان را به شکل توصیف عملکرد (فرم الف) و مقیاس های رتبهای (فرم ب) کامل کنند.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
برای بررسی کتاب «خلبان صدیق» با محمد قبادی (نویسنده) و خلبان قادری (راوی) همکلام شدیم