مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نحوه اجرای طرح توزیع سهمیه سوخت ناوگان عمومی جاده‌ای براساس پیمایش را دو مرحله‌ای خواند و گفت: مرحله نخست طرح از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۸۷۱۸۹

به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین دغاغله با بیان این‌که بر اساس مصوبه هیات وزیران اختصاص سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور از طریق پیمایش محاسبه می‌شود، افزود: جلسات کارگروه اجرای طرح طبق برنامه برگزار می‌شود و بر اساس تصمیمات این طرح در دو مرحله به اجرا در خواهد آمد.

وی اظهار کرد: مرحله نخست طرح اختصاص سهمیه سوخت ناوگان عمومی جاده‌ای براساس پیمایش از ابتدای اردیبهشت امسال عملیاتی می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در توضیح مرحله اول اجرای این طرح گفت: مرحله اول براساس اسناد حمل و بارنامه است که از اردیبهشت اجرا می‌شود و با ثبت لحظه‌ای بارنامه و صورت وضعیت در بانک‌های اطلاعاتی سازمان، میزان پیمایش وسیله‌نقلیه در پایان هر ماه به صورت مکانیزه محاسبه می‌شود و براساس آن، از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سوخت مورد نیاز اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: مرحله دوم اختصاص سهمیه سوخت ناوگان عمومی جاده‌ای نیز از شهریور سال ۹۵ آغاز می‌شود. این مرحله براساس اطلاعات سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی یا GPS است. تا آن زمان تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور به سیستم GPS مجهز و میزان پیمایش‌ آنها بر اساس این سیستم محاسبه خواهد شد.

دغاغله با تاکید بر این که تمام رانندگان فعال باید برای دریافت سوخت از کارت هوشمند برخوردار باشند، افزود: از جمله مزایای اجرای این طرح می‌توان به کاهش تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان غیرفعال، صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی ملی، افزایش بهره‌وری ناوگان حمل و نقل و جلوگیری از موارد احتمالی قاچاق سوخت در کشور اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها