آمریکا متهم ردیف اول

اسرار دولتی چین به سرقت رفت

حمله توپخانه چین به سوی وب‌سایت‌های فیلتر شده

دولت چین به‌جای سانسور، سایت مورد نظر را نابود می‌کند

موضوع فیلتر کردن وب‌سایت‌ها برای دولت چین به مرحله جدیدی وارد شده است و سایت‌هایی که به دورزدن فیلترینگ کمک کنند، توسط دولت چین مورد حمله سایبری قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۷۸۶۵۶۴
دولت چین به‌جای سانسور، سایت مورد نظر را نابود می‌کند

جام جم کلیک: احساس می‌کنید از روش‌های فیلترینگ اطلاع دارید؟ آیا فکر می‌کنید که فیلتر کردن به‌معنای بستن راه دسترسی به یک وب‌سایت بوده و پس از آن کار دیگری لازم نیست؟ اگر پاسخ شما به این سوال‌ها مثبت است باید بدانید که دولت چین کاملا با شما مخالف است و این موارد را برای اعمال فیلترینگ کافی نمی‌داند.

حال این سوال برای شما پیش خواهد آمد که بالاتر از این موارد، دیگر چه اقدامی را برای اعمال فیلترینگ می‌توان متصور شد. دولت چین در پروژه ویژه‌ای که بخشی از پروژه بزرگ فایروال بزرگ چین است، وب‌سایت‌هایی که به فرار از فیلترینگ کمک کنند را هدف قرار داده و حملات سایبری بسیار شدیدی را بر روی این سایت‌ها اعمال خواهند کرد.

این امر موجب شده است تا فیلترینگ در چین به مرحله جدیدی وارد شود و عملا استفاده از فیلترشکن یا وی‌پی‌ان برای کاربران چینی مناسب نبوده و حتی برای تامین کنندگان این خدمات، خطرناک باشد. در این نوع از حملات، آدرس آی‌پی در وب‌سایت‌های مورد تهاجم، شناسایی شده و کاملا از کار انداخته می‌شود تا بتوان به سادگی جلوی فعالیت وب‌سایت مربوطه را گرفت.

این عمل چین در زمینه سانسور کردن محتوای اینترنتی با اعتراض‌هایی در سطح بین‌المللی روبرو شده است ولی دولت چین پیش از این نیز ثابت کرده است که بدون اهمیت به این اعتراض‌ها، کار خود را پیش خواهد برد و به هیچ‌کس اجازه نخواهد داد که در برنامه‌های داخلی این کشور دخالت کند. شایان‌ذکر است که تا کنون سایت‌های متعددی توسط توپ‌ بزرگ چین مورد هدف قرار گرفته‌ و از کار افتاده‌‌اند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها