اختراعی برای همه انسان‌ها

پیاده‌روی کنید بدون آنکه خسته شوید

دانشمندان کفشی را اختراع کرده‌‌اند که فشار راه رفتن را به حدی کاهش خواهد داد که با کمک آن تنها 93 درصد از فشار و خستگی راه‌ رفتن عادی را تجربه خواهید کرد.
کد خبر: ۷۸۶۰۸۶
پیاده‌روی کنید بدون آنکه خسته شوید

جام جم کلیک: یکی از فعالیت‌هایی که با پیر شدن برای انسان دشوار می‌شود را باید پیاده‌روی در مسافت‌های طولانی دانست زیرا انسان‌ها با گذشت زمان به‌تدریج انرژی جوانی خود را از دست خواهند داد و به همین دلیل نیز راه‌رفتن برای آن‌ها به امری دشوار و خسته‌کننده تبدیل می‌شود. با درنظر گرفتن این شرایط، دانشمندان با استفاده از یک کفش روباتیک موفق شده‌اند تا این امکان را برای افراد مختلف فراهم سازند تا بتوانند برای مسافتی طولانی و بدون خستگی به پیاده‌روی بپردازند.

این کفش ویژه پس از مدتها تحقیق ساخته شده است و به کمک آن می‌توان فشاری که وزن انسان از طریق ستون فقرات به پا وارد می‌سازد را به‌صورت ویژه‌ای مستقیما به زمین انتقال داد که این امر موجب می‌شود تا میزان خستگی ناشی از راه رفتن به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

این کفش دارای یک سیستم اسکلت‌بندی مجازی است که از پایین زانو تا مچ پا را پوشش می‌دهد و به کمک آن بخش عمده‌ای از فشار وارده به پاها، جذب و به سوی زمین هدایت می‌شود. نکته مهم اینجاست که مهم‌ترین عضو بدن در پیاده روی، عضلات پشت ساق پا هستند که بیشتر بار بدن را تحمل می‌کنند ولی این محصول با یاری رساندن به این عضلات، موجب می‌شود تا فشار و خستگی پیاده‌روی به میزان 7 درصد کاهش یابد. البته این میزان می‌تواند بهبود یابد و برای انجام این کار نیاز به تحقیقات بیشتر وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است که وجود نام کفش در این دستگاه، به این معنا نیست که تنها باید یک کفش خاص را بپوشید بلکه این محصول می‌تواند با هر کفشی مورد استفاده قرار بگیرد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها