دانشمندان در تحقیقات خود پیش‌بینی کرده‌اند که نمایشگرهای آینده، مسطح نخواهند بود

آینده در دستان نمایشگرهای سه‌بعدی

متخصصین دانشگاه لنکستر با ساخت یک نمایشگر ویژه که تلفیقی از تصاویر سه‌بعدی و هولوگراف است، اینده نمایشگرها را پیش‌بینی کرده‌اند.
کد خبر: ۷۸۴۴۷۹
آینده در دستان نمایشگرهای سه‌بعدی

جام جم کلیک: آینده نمایشگر‌ها برای بسیاری از ما به‌عنوان یک سوال بسیار بزرگ مطرح است ولی دانشمندان همانند ما تنها به فکر ارائه سوال نبوده‌اند بلکه به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای آن رفته‌اند و به همین دلیل نیز دانشگاه لنکستر و به‌صورت دقیق‌تر، یکی از متخصصین این دانشگاه به‌ نام جیسون آلکساندر، محصولی را شبیه‌سازی کرده است که معتقد است آینده فناوری نمایشگرها را رقم خواهد زد.

این نمایشگر از نظر بصری به‌شدت چشم‌نواز است زیرا برخلاف تصوری که ما از نمایشگرهای امروزی خود داریم، این صفحه نمایش، مسطح نبوده و تصاویر از درون آن پخش نمی‌شوند بلکه به‌عنوان یک سری از هولولگراف‌های سه‌بعدی می‌توانند موجب شوند که تصاویر به‌طور معلق در بین زمین و هوا به نمایش دربیایند.

شاید این امر درحال حاضر برای شما یادآور فیلم‌های علمی و تخیلی باشد ولی کافی است تا 20 سال پیش را به‌یاد بیاورید، در آن دوران حتی فکر این امر که کسی با نمایشگر خود به‌واسطه انگشتانش ارتباط برقرار کند نیز برای مردم غیرقابل باور بود ولی امروزه این قابلیت به یک امر بدیهی تبدیل شده است.

این نمایشگر می‌تواند استفاده از کامپیوتر در علوم طبیعی و طراحی را به‌مرحله جدیدی وارد کند، برای نمونه درنظر بگیرید که یک طراح معمار موفق به طراحی یک ساختمان شده است و برای نشان دادن آن به مشتریان، نسخه سه‌بعدی و ارتباط‌ پذیری از آن را با کمک این نمایشگر به آ‌ن‌ها نشان می‌دهد. این امر می‌تواند دقت شکل‌گیری بسیاری را از تصاویر ذهنی انسان را به‌همراه داشته باشد و علاوه بر آن نیز در علوم پزشکی نیز می‌توان با عرضه چنین نمایشگری شاهد یک انقلاب بود.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها