حاشیه ‏نگاری نوروزی برنامه‌های تلویزیون

از اعتراف احسان علیخانی تا به حرف آمدن قلقلی

در کنار نقد و بررسی عملکرد تلویزیون در نوروز امسال، بد ندیدیم حاشیه‌های برنامه‌های ویژه عید و برخی اخبار مرتبط با این حوزه را هم که مجال پرداختن به آنها در مطالب جدی‌تر وجود نداشت، ولی به هر حال از ارزشهای خبری و جنبه‌های جذاب برخوردار هستند، در بخشی جداگانه منتشر کنیم. آنچه در ادامه می‌خوانید، همین ابعاد را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۷۸۴۱۷۷
از اعتراف احسان علیخانی تا به حرف آمدن قلقلی


- احسان علیخانی در بخشی از ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه که اجرای آنرا بر عهده داشت، اعتراف کرد حتی ایمیل هم ندارد، چه برسد به صفحه‌های شخصی در اینستاگرام و فیس بوک. او همچنین گفت از نرم افزارهای دیگری همچون وایبر هم استفاده نمی‌کند. این در حالی است که صفحات مختلفی به اسم وی در شبکه‌های مجازی فعالیت دارند.

- در یکی از سکانس‌های سریال «مهر طوبی» که نیمه اول نوروز روی آنتن شبکه سه رفت، نام یک هنرور که نقش مامور نیروی انتظامی را داشت، روی برچسب لباس ابراهیم حاتمی کیا درج شده بود که به وضوح نشان داده شد. جالب آنکه چهره او نیز اندک شباهتی با ابراهیم حاتمی کیا داشت!
- حضور بنیامین بهادری و دخترش بارانا در یکی از قسمتهای کلاه قرمزی 94 جزو بخش‌‌های دوست داشتنی و تأثیرگذار برنامه بود که این مسئله بیشتر تحت الشعاع حادثه تلخی قرار داشت که مدتی قبل منجر به مرگ همسر این خواننده شد. از جمله بازتابهای این برنامه در فضای مجازی غیر از شیرینی بارانا، حلقه‌ای بود که همچنان در دست بنیامین دیده می‌شد تا او زیرکانه پیام وفاداری به همسر درگذشته‌اش را روی آنتن مخابره کند.


- لادن طباطبایی در بخشی از برنامه «مهربانو»ی شبکه سوم سیما، به انتقاد از مردانی پرداخت که ترجیح می‌دهند همسرانشان به طور کامل تحت حمایت آنان باشند. صحبتی که به نظر می‌رسید در عین اعتراض به مرد سالاری، نوعی انتقاد از همسر سابق او سعید تهرانی نیز باشد.
- «قلقلی» یا همان شهرام لاسمی سرانجام در تلویزیون به حرف آمد! این افتخاری بود که نصیب مجری برنامه «آب و آینه» آرش ظلی پور در شبکه سه شد! لاسمی در یکی از قسمتهای این برنامه که دهم فروردین پخش شد، ابتدا با ظاهر قلقلی روبه روی مجری نشست و سپس با لباس رسمی و به همراه همسرش جلوی دوربین حاضر شد. او البته اشاره‌ای به اختلافش با مجید قناد نکرد و با ادای قلقلی گفت او در خانه مانده است!
در آخرین لحظات او با اصرار مجری و تأئید همسرش دقایقی صحبت کرد تا سکوت او شکسته شود. او اشاره‌ای هم به انتشار شایعه تصادف و مرگ خودش داشت که اواخر سال پیش منتشر شد.
- مدیران تلویزیون با گذشت حدود سه هفته از اکران فیلمهای نوروزی در سینماها، سرانجام از دهم فروردین رضایت دادند که آنونس‌های فیلم «ایران برگر» نیز روی آنتن رود. هر چند این ممنوعیت در قبال فیلم «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی برداشته نشد. ضمن آنکه تیزر فیلم‌های «رخ دیوانه» و «طعم شیرین خیال» و «روباه» و حتی فیلم مهجور «ماهی و گربه» بارها در ایام تعطیلات به پخش رسید.


- پس از مدتها که تبلیغات تلویزیون به دلیل بی علاقگی و مشکلات مالی صاحبان کالا و صنعت رو به کاهش گذاشته بود، دو برنامه «کلاه قرمزی 94» و «در حاشیه» آگهی‌های تجاری به سمت رسانه ملی سرازیر کردند.
- فخری خوروش بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان در اوایل سال جاری با حضور در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان اعلام کرد از عرصه بازیگری کناره گیری کرده است. وی نبود پیشنهادهای مناسب را دلیل اصلی این تصمیم خود عنوان کرد.
این بازیگر از حدود شش سال پیش در آمریکا ساکن است و به دلیل شکستگی پا سه بار مورد عمل جراحی قرار گرفت.
- علیرضا خمسه که مسابقه نوروزی «ثانیه‌ها» را در شبکه دو اجرا می‌کرد، در یکی از قسمتهای آن سوالی درباره روز خبرنگار از شرکت کنندگان پرسید و سپس گفت خبرنگاران بدانند ما به یاد آنان هستیم و کاری به مسابقه ما نداشته باشند!
یکی دیگر از حواشی جالب این برنامه مربوط به حضور شرکت کننده‌ای بود که عباس معصومی نام داشت. اسمی که مربوط به یکی از کاراکترهای تخیلی سری مجموعه «پایتخت» بود و همین مسئله دستمایه شوخی‌های خمسه قرار گرفت و هرگاه نوبت به سوال پرسیدن از این شرکت کننده می‌‌شد، خمسه با لحن بابا پنجعلی با او صحبت می‌کرد.
- بازپخش مداوم سری مجموعه پایتخت از تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و اغلب شبکه‌های استانی که همچنان مخاطبان خود را دارد، نشان از آن داشت که جای خالی سریال محبوب سیروس مقدم و گروهش در کنداکتور نوروز به این راحتی پر نخواهد شد.
(بانی فیلم‌آنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
۰
۰
این علیخانی فیس بوك داره ولی نمیدونم چرااصرارداره بگه نداره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها