شرکت آی‌بی‌ام که در ماه‌های اخیر به طور ویژه بر روی اینترنت اشیا متمرکز شده، با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری در ظرف ۴ سال آینده یک واحد ویژه را به همین منظور تأسیس خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۳۴۱۶
سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری آی‌بی‌ام در اینترنت اشیا

به گزارش جام جم کلیک: این اقدام جلوه ای دیگر به فعالیت‌های آی بی ام در حوزه اینترنت اشیا بخشیده و به آن رسمیت می بخشد. بخش عمده این فعالیت ها بر روی توسعه ابزار و امکاناتی برای صاحبان مشاغل متمرکز خواهد بود.

یکی از ایده‌های آی بی ام مربوط به افزودن حسگر به بسیاری از اشیا و کالاها خواهد بود که موجب شبکه‌ای شدن همه چیز خواهد شد و تبادل داده میان اشیای مختلف را تسهیل می‌نماید.

آی بی ام در گام اول یک میلیارد دلار را برای ارتقای نرم افزارها، سخت افزارها و خدمات مشاوره‌ای خود هزینه خواهد کرد.

خدمات اینترنت اشیای آی بی ام دیگر حوزه‌های کاری این شرکت مانند تجارت الکترونیک، ابزار و خدمات تحلیل، کلود و سرویس‌های رایانه ای شناختی را تقویت خواهد کرد.

البته آی بی ام در این تلاش ها تنها نیست و به عنوان مثال شرکت جنرال موتورز با راه اندازی پلتفرم اختصاصی اینترنت اشیای خود موسوم به Predix و سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه نرم افزارهای مرتبط قصد دارد، رقبای خود را پشت سر بگذارد.

آی بی ام همچنین 2000 مشاور، محقق و توسعه دهنده را در حوزه اینترنت اشیا به خدمت گرفته و پلتفرم اختصاصی کلود خود را نیز به زودی راه اندازی می‌کند و با شرکت‌های متنوعی و از جمله AT&T و ARM همکاری خواهد کرد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها