روباتی ویژه با قابلیت استفاده از شمشیرهای سامورایی

نبرد قرن: روبات سامورایی دربرابر سامورایی واقعی

گوگل برنامه‌ جراحی توسط روبات‌ها را اجرا خواهد کرد

روبات جراح گوگل

شرکت گوگل در یکی از پروژه‌های بسیار مهم و ویژه خود تصمیم دارد تا با همکاری شرکت Ethicon، جراحی با کمک روبات‌ها را ممکن سازد.
کد خبر: ۷۸۳۱۲۴
روبات جراح گوگل

جام جم کلیک: اگر از هر کسی درباره میزان دقت در انجام یک کار سوال کنید معمولا دقیق‌ترین اجرا را متعلق به روبات‌ها می‌داند ولی در عمل روبات‌های دنیای امروز ما آنقدر که باید دقیق نیستند و در این میان گوگل سعی دارد تا دقیق‌ترین توانایی‌های انسان را به روبات انتقال داده و از این اقدام برای نجات جان انسان‌ها استفاده کند.

پروژه گوگل مربوط به همکاری با شرکت Ethicon است که در حقیقت این شرکت یکی از زیرشاخه‌های مرکز پزشکی بزرگ و نامدار Johnson & Johnson است. این همکاری با هدف ساخت روبات‌هایی که قادر به انجام جراحی‌های دقیق بر روی انسان باشند انجام می‌شود. البته هنوز زمان زیادی تا رسیدن به مرحله ساخت یک روبات که دارای استقلال کاری کامل باشد باقی مانده است و روبات جراح گوگل درحقیقت یک بازوی روباتیک است که تا حدی توسط انسان کنترل خواهد شد.

به این ترتیب تجربه پزشکان و دقت عملکرد بازوی روباتیک به کمک یکدیگر خواهند آمد تا بتوان دقت عمل‌های جراحی را به سطحی بالاتر از سطح فعلی ارتقا داد. مزیت اصلی استفاده از یک بازوی روباتیک این است که کمترین حرکت و لرزش دست انسان را نیز از بین خواهد برد و همین امر موجب کاهش ضریب خطای موجود در برش‌های جراحی می‌شود.

جالب است بدانید که ایده‌های اولیه و تلاش‌های نخستین برای ساخت بازوهای روباتیک به منظور استفاده در عمل جراحی به زمانی بیش از بیست سال پیش از امروز یعنی اوایل دهه 90 میلادی بازمی‌گردد ولی همواره مشکلات فناوری مانع از انجام دقیق این عمل می‌شده است و باید دید که این بار گوگل در این راه موفق خواهد بود یا خیر.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها