خودروی هوشمند جدید رفتار رانندگان جوان را به والدین گزارش می‌دهد

گزارش رانندگی جوانان به والدین

رانندگی کردن جوانان برای بسیاری از والدین نگران کننده است ولی سیستم جدید خودروی هوشمند شرکت ام‌جی موجب می‌شود که رفتارهای رانندگان جوان به‌صورت همزمان به والدین آن‌ها گزارش داده شود.
کد خبر: ۷۸۲۴۸۵
گزارش رانندگی جوانان به والدین

جام جم کلیک: بسیاری از والدین در هنگامی که نوجوانانشان به سن رانندگی می‌رسند با یک استرس خاص در تحویل خودرو به آن‌ها روبرو هستند و تنها گواهی‌نامه داشتن فرد برای آن‌ها اطمینان‌خاطر لازم را ایجاد نمی‌کند. شرکت جنرال موتورز با توجه به این مورد و با استفاده از آخرین فناوری‌های ارتباطی به ساخت یک خودروی هوشمند دست زده است که می‌تواند رفتار راننده را به دستگاه‌های همراه از پیش تعیین شده گزارش بدهد.

در این سیستم جدید گزارش مسافت طی شده، عبور از حداکثر سرعت تعیین شده، نزدیک شدن بیش از حد به خودروهای دیگر و حتی ضریب کنترل راننده بر روی خودرو در بازه‌های زمانی مختلف در قالب یک گزارش آماده شده و به شماره‌ای که از پیش به خودرو معرفی شده است ارسال می‌گردد. به این ترتیب والدین می‌توانند خودرو را در اختیار جوانی که به‌تازگی گواهینامه‌ خود را دریافت نموده گذاشته و از اینکه او چگونه رانندگی می‌کند نیز اطمینان حاصل نمایند.

این خودروی هوشمند حتی به سیستمی مجهز است که درصورت برداشتن خودرو بدون اجازه صاحب آن نیز می‌تواند گزارش‌ها را تهیه کرده و به‌صورت خودکار به صاحب خودرو ارسال کند. این سیستم به‌واسطه یک پین‌کد ویژه متوجه می‌شود که صاحب خودرو پشت فرمان است و نیازی به گزارش‌گیری نیست ولی درصورت عدم ورود پین مربوطه، گزارش‌های مورد نظر آماده شده و ارسال می‌گردند.

از دیگر مزایای این سیستم این است که والدین می‌توانند با کمک آن سقفی برای صدای ضبط صوت خودرو تعیین کنند. شایان ذکر است که گزارش‌های پلیس در ایالات متحده نشان از این دارد که رانندگان جوان با صدای بالای موسیقی با کاهش تمرکز در رانندگی روبرو می‌شوند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها