آمریکا متهم ردیف اول

اسرار دولتی چین به سرقت رفت

ارتش هکر‌های چین آماده برای جنگ جهانی سایبری

جنگ‌های سایبری در راهند

دولت چین اعلام کرد که واحد نظامی ویژه‌ای برای جنگ‌های سایبری آماده کرده است.
کد خبر: ۷۸۲۲۵۹
جنگ‌های سایبری در راهند

جام جم کلیک: سالیان متمادی است که دولت چین به دست داشتن در عملیات‌های هک متهم می‌شود ولی همیشه این موضوع توسط دولت‌مردان این کشور تکذیب می‌شده است که ظاهرا این ساختار سرانجام دستخوش تغییر شده است.

مسئولان چین سرانجام پس از سال‌ها تکذیب به حقیقت اشاره کردند و اعلام کردند که در ارتش این کشور، یک واحد نظامی ویژه وجود دارد که به‌جای تفنگ، از کامپیوتر به‌عنوان سلاح استفاده می‌کند و آماده جنگ سایبری با هریک از کشورهای جهان است.

این رخداد ممکن است روابط بین واشنگتن و بی‌زینگ را به شدت دستخوش تنش کند ولی نکته بسیار مهم اینجا است که علیرغم اینکه چین تنها کشوری است که به داشتن چنین ارتشی اقرار نموده، سایر کشورها از این موضوع چندان مبرا نیستند. مسلما بسیاری از کشورها ارتش سایبری را تشکیل داده‌اند و حتی به اعقتاد بسیاری از کارشناسان می‌توان جنگ جهانی سوم را به‌عنوان یک جنگ سایبری درنظر گرفت.

دیگر وجهه مهم این اعلام جهانی را باید در قدرت گرفتن چین در این زمینه ارزیابی کرد زیرا این اعلام آشکار موجب می‌شود تا بسیاری از گروه‌های هکر در جهان به فکر حمله به این ارتش سایبری بیفتند و به‌ همین دلیل نیز می‌توان انتظار داشت که چین به درجه بسیار بالایی از نیرو در این حوزه رسیده است و از حملات سایبری به ارتش خود هراسی ندارد.

وجهه بد این موضوع برای کاربران عادی اینترنت این است که تقریبا دیگر هیچ کجا در اینترنت امن نیست و تنها ما هستیم که باید از اطلاعات خود با عدم قرار دادن آن در دسترس سامانه‌های اینترنتی از آن‌ها حفاظت کنیم.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها