رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در توصیه به مسافران نوروزی اظهار کرد: تجربه سنوات قبل نشان داده که روزهای بیست‌و‌نهم اسفند​ و یکم، هفتم، هشتم، دوازدهم و سیزدهم فروردین‌ماه پرترددترین و در عین حال پرحوادث‌ترین روزهای کشور است. بنابراین از رانندگان تقاضا داریم در طول سفر قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با ماموران پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۷۸۱۹۹۳

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی ، ​ با بیان این‌که 41 درصد تصادفات نوروزی از نوع واژگونی است، از رانندگان خواست از رانندگی هنگام خواب‌آلودگی و خستگی و نیز رانندگی با سرعت غیرمجاز و گرفتن سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

مومنی با هشدار به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: این رانندگان حتی اگر یک تصادف از نوع خسارتی داشته باشند، دفترچه رانندگی‌شان باطل خواهد شد. بنابراین این دسته از افراد با توجه به این‌که کارشان جابه‌جایی مسافران است، باید با جدیت بیشتری رانندگی و تمامی قوانین را رعایت کنند.

وی همچنین درباره سامانه پیامکی 110120 که به منظور نظارت و کنترل رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این سامانه همچنان فعال است و مسافران می‌توانند تخلفات رانندگان و نیز تشکر از آنان را ​ پیامک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره این‌که رانندگان هنگام سفرهای نوروزی چه مدارکی باید به همراه داشته باشند، عنوان کرد: رانندگان باید مدارک مربوط به خودرو، گواهینامه، معاینه فنی و بیمه‌نامه را به همراه داشته باشند.

مومنی ادامه داد: آن دسته از رانندگانی که نسبت به دریافت برگه معاینه فنی و تمدید بیمه‌نامه خود اقدام نکردند، باید حتما قبل از سفر این موارد را چک کرده و سپس وارد جاده‌ها شوند،چون در غیراین​صورت پلیس از تردد آنها جلوگیری خواهد کرد.

وی ​ از توقیف 2043 گواهینامه رانندگی خبر داد و بیان کرد: این افراد اجازه رانندگی ندارند و علاوه بر آنها 5000 راننده نیز در آستانه توقیف گواهینامه هستند گخ حتی اگر یک تخلف حادثه‌ساز نیز انجام دهند، گواهینامه‌شان توقیف خواهد شد.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این‌که 170 کد تخلف در قانون راهنمایی و رانندگی وجود دارد، اظهار کرد: قانونگذار تنها برای 20 مورد از این تخلفات نمره منفی در نظر گرفته که این 20 مورد از نوع حادثه‌ساز به حساب می‌آیند و کسی که گواهینامه‌اش توقیف شود،یعنی مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها