یوتیوب اعلام کرد که پشتیبانی از همراه‌ و تلویزیون‌های قدیمی را متوقف خواهد کرد

پایان کار یوتیوب برای دستگاه‌های قدیمی

یوتیوب پشتیبانی از ویدیوهای 360 درجه را در سرویس اشتراک ویدیوی خود فراهم کرد. با اضافه شدن این قابلیت صاحبان و دوست‌داران محتواهای واقعیت مجازی بیشتر به سمت این سرویس ویدئویی جذب خواهند شد.
کد خبر: ۷۸۰۱۷۲
پشتیبانی از ویدئوهای 360 درجه در یوتیوب

به گزارش جام جم کلیک: گوگل در ماه ژانویه اعلام کرده بود که این قابلیت طی چند هفته‌ی آینده فراهم خواهد شد و حال این ویژگی در برخی ویدئوهای این سرویس دیده می‌شود. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک دوربین‌هایی که ویدئوهای ۳۶۰ درجه ضبط می‌کنند، به فروش برسد. در ویدیوهای ۳۶۰ درجه کاربر قادر است در حالی که ویدئو را ضبط می‌کند، هر طرف از صحنه را مشاهده کند.به عنوان مثال این قابلیت در ویدئوهای ورزشی می‌تواند بر جذابیت و تعامل بیشتر کاربر تأثیر بسیاری داشته باشد. همچنین تماشای این ویدیوها با هدست های واقعیت مجازی مانند آکیولس یا گوگل کاردبورد بر جذابیت این ویدئوها می‌افزاید و کافی است با تنها چرخاندن سر، جهات مختلف ویدیو را مشاهده کرد. همچنین این ویدئوها از اپلیکیشن اندرویدی یوتیوب نیز قابل مشاهده بوده و با حرکت دادن گوشی، ویدئو نیز دور می‌خورد. این سرویس ویدئویی اعلام کرده که اپلیکیشن آی‌او‌اس یوتیوب و دیگر پلتفرم‌ها در حال توسعه برای پشتیبانی از این قابلیت هستند.

در حال حاضر تعداد این ویدئوها کم بوده اما احتمال می‌رود با فروش بیشتر دوربین‌های ضبط ویدئوی ۳۶۰ درجه، تعداد این ویدئوها در یوتیوب نیز افزایش یابد. این دوربین‌ها شامل Bublcam و Ricoh Theta که هم‌اکنون نیز موجود هستند، خواهد بود. این دوربین‌ها در هر لحظه تصاویر ۳۶۰ درجه از اطراف دوربین را می‌بینند و می‌توانند ثبت کنند و دوربین Bublcam قادر به ضبط ویدئو با چهار لنز ۱۹۰ درجه است. گوگل اعلام کرده که دوربین Kodak Pixpro SP360 نیز به جمع دوربین‌های دارای قابلیت ضبط ویدئوهای ۳۶۰ درجه اضافه شده است. ویدئوهای ضبط شده توسط این دوربین‌ با روشی متفاوت در یوتیوب آپلود خواهند شد؛ یوتیوب اعلام کرده که در حال توسعه‌ی این روش بوده تا به طور اتوماتیک تمامی این ویدئوها حین آپلود تشخیص دهد.

می‌توان گفت این قابلیت جدید آخرین تغییراتی است که یوتیوب کاربران را برای تعامل بیشتر با ویدئوها ترغیب می‌کند. در ماه گذشته هم یوتیوب به منظور افزایش تعامل کاربران با ویدیوها، قابلیت تغییر زاویه دوربین را برای ویدیوهای پشتیبانی‌کننده اضافه کرده بود. اکنون‌ بهترین زمان برای رواج ویدئوهای ۳۶۰درجه است. چون هدست‌های واقعیت مجازی، ترکیب خوبی با این ویدئوها درست می‌کنند. همچنین گوگل نیز در سرویس Street View از این تصاویر و ویدئوها پشتیبانی خواهد کرد.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها