به گفته این کارگردان آمار فروش فیلم‌های ایرانی دروغ است

افخمی: ایرانی‌ها هر هفت سال یک بار به سینما می‌روند

کارگردان فیلم «روباه» گفت: متاسفانه آمار فروش فیلم‌ها معمولا بیشتر از آنچه هست اعلام می‌شود.
کد خبر: ۷۷۹۷۱۴
افخمی: ایرانی‌ها هر هفت سال یک بار به سینما می‌روند

بهروز افخمی که فیلم سینمایی «روباه» را در اکران نوروزی دارد، گفت: متاسفانه چند سال است به آمار فروش فیلم‌های نمی‌توان اعتماد کرد. فروش فیلم‌ها معمولا بیشتر از آنچه هست اعلام می‌شود. بنابراین آنقدر که بعضی دوستان اصرار دارند و می‌گویند سال سینمایی موفقی داشتیم، سال ۹۳ برای سینما، پررونق نبوده است. امسال سینمای ما زیر ۴۰ میلیارد تومان فروش داشت. مقدار واقعی فروش بلیت هم کمتر از ۱۰ میلیون تومان بود. معنی این شرایط این است که گیشه مثل سال‌های قبل به حداقل کف استقبال مردمی رسیده است. بر اساس این آمار یعنی هر ایرانی هر ۷سال یکبار سینما می‌رود.

وی درباره سطح کیفی فیلم‌هایی که سال آینده روی پرده می‌روند گفت: به نظر می‌آید سال آینده فیلم‌ها ضعیف هستند. شاید در این بین کسانی فیلم بسازند و مثل پارسال که «شهر موشها ۲» ساخته شد و بدون اینکه در جشنواره باشد روی پرده آمد و در جذب مخاطب موفق بود، امسال هم فیلم‌های پرفروش و پر بیننده ساخته شود و به اکران تابستان برسد.

افخمی افزود: فیلم‌هایی که با بودجه و حمایت دولتی ساخته می‌شوند تا حدود زیادی انگیزه رقابت را در بین سینماگران از بین می‌برند، این فیلم‌ها تا حد زیادی حین تولید پولشان را در می‌آورند و خیلی از تهیه‌کنندگان دیگر اهمیتی به سود و فروش نمی‌دهند، در نتیجه حساسیتی روی مخاطب و عواملی که باعث جذب مردم به فیلم و سینما شوند ندارند.

کارگردان فیلم «عروس» درباره تاثیر تغییرات ساختاری و مدیریتی در سینما گفت: درباره تغییرات خیلی ساده نمی‌توان قضاوت کرد اما به نظر من حرکت قابل توجه و چشمگیری اتفاق نیفتاده است، همانطور که در جشنواره فیلم فجر هم دیدیم، انگار قرار نیست فیلمی خبرساز شود. این تفاوت نکردن از نظر من یعنی مثل قبل مردم همچنان به سینما نمی‌روند. من طرفدار تغییر در جهتی هستم که مردم به سینما برگردند.

نویسنده و کارگردان «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» ادامه داد: آن ۹۰ درصدی که به سینما نمی‌روند، می‌خواهند فیلم هایی ببینند که از تماشای آنها تحقیر نشوند. این مساله فقط به دولت و ارزیابی جشنواره مربوط نیست. در مقابل فیلمسازان، امروز گرایش به تولید آثاری دارند که در فستیوال‌های خارجی دیده شود و در جشنواره های اروپایی بتوانند روی فرش قرمز راه بروند. از نظر من این اصلا گرایش جذابی نیست چون وقتی فیلم برای مردم ساخته نشود در سینمای ما جوابی از مردم نمی‌گیرد.

فیلم «روباه» با بازی آرش مجیدی، جلال فاطمی، حمید گودرزی، مرجان شیرمحمدی و ... به زودی اکران عمومی می‌شود. (سوره سینما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها