شناسایی چشمه‌های بزرگ آب شیرین در سواحل خلیج فارس و دریای عمان

مدیرکل دفتر مطالعه‌های پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران از اجرای طرح مطالعه و شناسایی چشمه‌های بزرگ آب شیرین در سواحل خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۴۱۰
شناسایی چشمه‌های بزرگ آب شیرین در سواحل خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش ایرنا، رضا راعی‌عزآبادی اظهار کرد: در این سواحل شواهدی وجود دارد که چشمه‌هایی در زیر ساحل و در کنار دریا، آب شیرین وارد خلیج فارس و دریای عمان شده و این آب شیرین با کیفیت بالا وارد دریا شده و شور می‌شود.

وی افزود: مطالعه‌های اولیه این پروژه اکنون انجام شده و با تائید وزارت نیرو وارد مرحله مطالعه و اجرا می‌شود.

راعی با اشاره به اسناد و مدارک مربوط به این چشمه‌های آب شیرین، گفت: در سال 1371 گزارش اولیه در دفتر مطالعه‌های پایه منابع آب کشور در زمینه وجود این چشمه‌ها در خلیج فارس ارائه شد و طبق مطالعه تاریخی و مصاحبه‌هایی که در این سواحل انجام شده است، مردم منطقه گفته‌اند پدران‌شان هنگام غواصی به این چشمه‌ها برخورد کرده بودند.

وی ادامه داد: طبق اعلام آنان، سرعت خروج آب شیرین در برخی چشمه‌ها چنان بوده که مسیر غواصان را عوض می‌کرده یا دهانه خروجی برخی از آنها چند متر بوده و با توجه به این مطالعه‌های تاریخی، اسناد موجود و مطالعه فنی اولیه این طرح در دستورکار قرار گرفته است.

راعی درباره جزئیات این مطالعه گفت: در این مطالعه‌ها قرار است میزان خروجی آب و آب‌دهی این چشمه‌ها اندازه‌گیری و برنامه لازم برای بهره‌برداری از این آب‌ها انجام شود.

مدیرکل دفتر مطالعه‌های پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، اضافه کرد: پایلوت این طرح از استان بوشهر آغاز می‌شود و استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان نیز برای اجرای طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها