سری جدید برنامه خندوانه با شروع تحویل سال از شبکه نسیم آغاز می‌شود و برنامه «امضا» به تهیه‌کنندگی فرشاد شکیبی با دعوت از خوانندگان و بررسی ترانه‌ها و تاثیرات اجتماعی آنها در جامعه در ایام نوروز از شبکه یک پخش می‌شود. همچنین اسماعیل آذر اجرای برنامه مشاعره نوروزی با نام «باغ یاس» را به عهده دارد که از شبکه آموزش پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۷۷۸۵۷
خندوانه نوروزی شد

حسین کرمی، مدیر شبکه نسیم در این باره گفت: بنا داریم سری جدید برنامه خندوانه را با تحویل سال به شکل ویژه شروع کنیم. رامبد جوان همچون قبل اجرای برنامه را به عهده دارد.

وی ادامه داد: در سری جدید بخش‌های کمدی و متنوع به برنامه اضافه شده است. قرار است یک عروسک هم به جمع مجریان برنامه افزوده شود.

فرشاد شکیبی، تهیه‌کننده برنامه امضا به جام‌جم گفت: این برنامه با ساختار متفاوت در ایام نوروز پخش می‌شود و برای اولین بار قرار است تاثیرات اجتماعی اشعار و ترانه‌های خوانندگان در جامعه بررسی شود. ما در این برنامه درباره احساس آنها که چطور شد ترانه را انتخاب کردند و با چه هدفی آن را خواندند، صحبت می‌کنیم.

وی افزود: در این برنامه نامداران عرصه موسیقی حضور خواهند داشت. اولین قسمت این برنامه را با رضا صادقی ضبط کردیم. او در این برنامه درباره آهنگ‌هایش صحبت می‌کند. صحبت‌های خوانندگان در این برنامه کاملا صمیمانه است تا مخاطبان ارتباط خوبی با فضای برنامه برقرار کنند. در واقع برنامه امضا به نوعی مستند پرتره از خوانندگان است.

این تهیه‌کننده اشاره کرد: برای این برنامه یک فیلمنامه نوشتیم که نقطه شروع، میانه و پایان دارد و قصد داریم با این برنامه شب‌های مفرحی را برای بینندگان شبکه یک فراهم کنیم. در دومین قسمت محمد اصفهانی حضور خواهد داشت. این برنامه مجری‌محور نیست و مهمانان در اولویت قرار دارند. بهامین تورانی راوی برنامه امضا است.

شکیبی در پاسخ به این پرسش که آیا در این برنامه وارد زندگی خصوصی هنرمندان هم می‌شوید، توضیح داد: نه، اصلا قصد نداریم وارد حریم خصوصی هنرمندان شویم، اما درباره تاثیر ترانه‌هایشان در خانواده‌هایشان حرف می‌زنیم و این‌که بازتاب آنها چگونه بوده یا این‌که مثلا اگر در مقام مادر ترانه‌ای را اجرا کردند، چه حسی داشتند و آن را با چه حسی خواندند. بهراد صاحبقرانی کارگردانی برنامه امضا را به عهده دارد. وی که تهیه‌کنندگی برنامه شوک را هم به‌عهده دارد، درباره این برنامه در ایام نوروز و چهارشنبه‌سوری گفت: قصد داریم به موضوع‌هایی همچون زمین‌خواری، تخریب منابع طبیعی، تصادفات رانندگی، سودای شهرت در فوتبال، اعتیاد به شیشه و منقرض شدن یوزپلنگ ایرانی بپردازیم‌. در ایام نوروز نیز به فرهنگ رانندگی خواهیم پرداخت، چون این روزها شاهد تصادفات رانندگی هستیم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: برای روز چهارشنبه‌سوری هم یک فیلم داستانی با نام موقت «جشن سوخته» براساس اتفاقات واقعی که در این روز برای مردم می‌افتد، پخش می‌کنیم. در این فیلم از بازیگران تئاتر استفاده کردیم. علاوه بر آن مستندهای کوتاه تاثیرگذار با نام نفس عمیق هم پخش می‌کنیم که اطمینان دارم مورد توجه‌ قرار می‌گیرد.

باغ یاس در شبکه آموزش

امیرحسین آذر، تهیه‌کننده برنامه مشاعره نوروزی به جام‌جم گفت: این برنامه به مناسبت تلاقی ایام فاطمیه و نوروز با نام باغ یاس پخش می‌‌شود. در هر قسمت چهار شرکت‌کننده حضور دارند و با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر برنامه مستقل است و برنده‌اش مشخص می‌شود و این‌طور نیست که مرحله نیمه‌نهایی و نهایی داشته باشیم.

وی افزود: شرکت‌کنندگان مسابقه باغ یاس دختران دانش‌آموز از دبستان تا دبیرستان هستند و اشعاری درباره مدح حضرت فاطمه(س)، بهار و طبیعت می‌گویند. این برنامه از اول تا چهاردهم فروردین هر شب ساعت 22 پخش می‌شود. باغ یاس در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود. دکور برنامه در قزوین ساخته و ضبط آن از اواخر هفته جاری آغاز می‌شود.

این تهیه‌کننده اشاره کرد: شرکت‌کنندگان برنامه را از یک ماه پیش آموزش دادیم تا با آمادگی ذهنی در برنامه حاضر شوند. اجرای این برنامه هم به عهده اسماعیل آذر و علیرضا فرحجود کارگردان آن است.

آذر درباره برنامه مشاعره که بعد از ایام نوروز پخش می‌شود، گفت: بعد از نوروز بزرگ‌ترین مشاعره قرآنی را برگزار می‌کنیم. تحقیقات این برنامه آغاز شده و اشعاری را که از زمان رودکی و از هزار سال پیش تا امروز سروده شده بررسی کردیم و اشعاری را که به آیات قرآن اشاره دارد در پنج جلد کتاب به ترتیب حروف الفبا جمع‌آوری کردیم. قصد داریم در ابتدا داوطلبان را آموزش دهیم و بعد این مسابقه را برگزار کنیم. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها