دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد

تشکیل کارگروهی برای ارزیابی محصولات سایبری بومی

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: در طرح جامع توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن، محتوا و خدمات مفید براساس مشارکت داوطلبانه کاربران فضای مجازی ارایه می شود.
کد خبر: ۷۷۷۶۷۵
تلاش شورای عالی فضای مجازی برای مقابله با محتوای ناسالم

به گزارش جام جم کلیک: محمدحسن انتظاری گفت: براساس مصوبه آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور، تدوین راهبردها و سیاستها، طراحی چارچوب اقدامات، ضوابط و معیارهای خدمات و محتوای مربوط به «طرح جامع توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن» با توجه به تعریف و اهداف مصوب شورا به مرکز ملی فضای مجازی کشور واگذار شده است.


وی با اشاره به این که فضای مجازی سالم، مفید و ایمن متشکل از شبکه‌های ارتباطی است، افزود: کاربران می توانند به صورت داوطلبانه و مشارکتی در فضای مجازی سالم براساس ویژگیهای جمعیتی (از جمله سن، جنس، شغل و تحصیلات) از محتوا و خدمات مورد نیاز بهره مند شوند و حتی الامکان در برابر محتوا و رفتارهای آسیب‌زا محفوظ بمانند.


انتظاری تاکید کرد: هدف از این طرح، ایجاد و توسعه داوطلبانه، مشارکتی و قابل مدیریت فضای مجازی سالم برای تولید و توزیع محتوا و خدمات سالم، مفید و ایمن مورد نیاز و ممانعت از نشر محتوا و خدمات مضر، ناسالم و ناایمن است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور اظهار کرد: مرکز ملی فضای مجازی باید به طور سالانه چارچوب، ضوابط و معیارهای خدمات و محتوای مربوط به این طرح را به روزرسانی کرده و گزارشی از چگونگی پیشرفت این مصوبه را به شورای عالی فضای مجازی ارایه کند.

وی افزود: سیاستهای این طرح در مقولاتی همچون آموزش و ترویج، انگیزه بخشی، توانمندسازی، خود مقررات گذاری و مسئولیت پذیری و نظارت، مقابله و برخورد تدوین خواهد شد و تمامی دستگاه‌های مربوطه با مرکز ملی فضای مجازی در تدوین چارچوب، اقدامات، ضوابط و معیارهای این طرح همکاری کرده و گزارش عملکرد خود را در راستای تقسیم کار ملی تعیین شده از سوی این مرکز، در اختیار آن قرار می دهند.


دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد: دستگاه‌های مربوطه باید خدمات و محتوای مرتبط با فضای مجازی سالم، مفید و ایمن از جمله خدمات آموزشی، فرهنگسازی، ترویجی، مشاوره ای، پشتیبانی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و محتوا را برای اطلاع عموم مشخص کنند و امکانات و اطلاعات لازم برای حسن ارایه این خدمات و محتوا را بدون دریافت هزینه اضافه ارایه کرده و بر عملکرد آنها نیز نظارت کنند.


در بیست و دومین جلسه شورای عالی فضای مجازی طرح جامع توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مصوب شد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها