روزهای ابتدایی نمایشگاه جهانی موبایل بارسلون چگونه گذشت؟

سونـامی گجت‌هـا

کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا روز گذشته به کار خود پایان داد و انواع گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند جدید از سوی دهها شرکت فناوری معرفی شدند.
کد خبر: ۷۷۷۶۷۰
تازه‌ترین گوشی‌های عرضه شده در کنگره جهانی موبایل 2015

به گزارش جام جم کلیک: برخی از تولیدات عرضه شده در کنگره جهانی موبایل 2015، سروصدای زیادی به راه انداختند و برخی از آنها کمتر مورد توجه قرار گرفتند. اما به هر حال بسیاری از آنها دارای امکانات و توانمندی های منحصر به فردی بودند که برای اولین بار بر روی گوشی ها و تبلت ها نصب می شدند.

ای ویک و زددی نت، در گزارش‌هایی جداگانه به معرفی این محصولات پرداخته‌اند. نکته مهم این نمایشگاه عرضه محصولاتی بود که هر یک با قیمت و امکانات مختلف می توانند توجه افراد را با هر بودجه و توان خریدی به خود جلب کنند. این محصولات از تولیداتی با امنیت بسیار بالا و کاربردهی نظامی تا گوشی های ساده با امکانات پیشرفته چندرسانه ای و سخت افزاری در نوسان بوده اند. در ادامه برخی از این تولیدات را مرور می کنیم.

نوکیا لومیا 830

این گوشی از معدود گوشی‌های عرضه شده در کنگره امسال بود که مجهز به سیستم عامل اندروید نبود، اما از قابلیت‌هایی برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران برخوردار بود.

نوکیا لومیا 400 دلاری مجهز به سیستم عامل ویندوز 8.1 بوده و حدود 400 دلار قیمت دارد. بهره مندی از پردازنده اسنپ دراگون 400، یک گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، کارت microSD، دوربین 10 مگاپیکسلی، باتری 2200 میلی آمپری و نمایشگر 5 اینچی 720p از جمله ویژگی های آن است. این گوشی از شیشه نشکن و رنگ های متنوعی از سیاه تا نارنجی، سبز، سفید و خاکستری برخوردار است.

گلکسی اس 6 و S6 Edge

سامسونگ هم گوشی پرچمدار تازه خود را در کنگره جهانی موبایل 2015 عرضه کرد تا ناکامی خود پس از عرضه گالکسی اس 5 را تا حدی جبران کند. نمایشگر 5.1 اینچی و خداحافظی با قاب های پلاستیکی از جمله ویژگی های مهم این گوشی است.

در واقع سامسونگ برای اولین بار از یک قاب تمام فلزی استفاده کرده و از سرویس پرداخت همراه خود موسوم به سامسونگ پی را نیز به این گوشی افزوده است. این گوشی به خاطر طراحی جذابش می تواند با آیفون 6 رقابت کند و البته از نظر ظاهری نیز شباهت هایی با گوشی یاد شده دارد.

این گوشی و همین طور برادر تقریبا دوقلویش S6 Edge مجهز به پردازنده های هشت هسته ای خاص سامسونگ یعنی Exynos بوده و دارای 3 گیگابایت رم، حافظه های داخلی 32، 64 و 128 به انتخاب کاربر، دوربین 16 مگاپیکسلی، نمایشگر 5.1 اینچی Super AMOLED با دقت 2560 در 1440 پیکسل، سیستم شارژ بی سیم هستند. عدم امکان جداسازی باتری توسط کاربر و افزودن حافظه توسط کاربر از جمله ویژگی های این گوشی است.

HTC One M9

این گوشی شرکت اچ تی سی نسبت به نسخه قبلی یعنی M8 یک به روزرسانی عمده محسوب نمی شود. مهم ترین تحول این گوشی مربوط به ارتقای دوربین های پشت و جلوست که در مورد دوربین جلو از فناوری التراپیکسل و در پشت از دوربین 20 مگاپیکسلی استفاده شده که جزییات بیشتری را برای کاربر به ارمغان می اورد.

از جمله دیگر تحولات این گوشی می توان به ارتقای رابط کاربری HTC Sense برای شخصی سازی بیشتر، تغییراتی اندک در بدنه فلزی، پردازنده هشت هسته ای Qualcomm Snapdragon 810، سه گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، کارت میکرو اس دی و باتری 2800 میلی آمپری اشاره کرد.

Galaxy Note 4/Note Edge سامسونگ

در این گوشی ها هم شاهد به روزرسانی طراحی و استفاده از قاب تمام فلزی و همین طور ارتقای دوربین ها هستیم. در نوت 4 از پردازنده چهار هسته ای Snapdragon 805‌، نمایشگر 5.7 اینچی، نمایشگر Super AMOLED با دقت 2560 در 1440، سه گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از میکرو اس دی، دوربین های 16 و 3.7 مگاپیکسلی در عقب و جلو و باتری قابل شارژ 3220 میلی آمپری استفاده شده است. این گوشی ها از 750 تا 870 دلار قیمت خواهند داشت .

پاسپورت بلاک بری

این گوشی یکی از برترین های ساخت بلاک بری است که از نمایشگر 4.5 اینچی 1440 در 1440 برخوردار بوده و کاملا مربعی است. صفحه کلید کامل QWERTY، دوربین 13 مگاپیکسلی، سه گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، کارت حافظه میکرو اس دی و باتری 3450 میلی آمپری از جمله ویژگی های آن است.

Moto X 2014

این گوشی 500 دلاری که برای علاقمندان به آندروید یک تجربه ایده آل است مجهز به نمایشگر 5.2 اینچی با دقت 1080p، پردازنده Snapdragon 801 و دوگیگابایت رم است. در این گوشی از باتری 2300 میلی آمپری استفاده شده است.

LG G Flex 2

این گوشی با طراحی خم شدنی مجهز به آندروید 5 و نمایشگر 5.5 اینچی با دقت 1080p است. دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و 2.1 مگاپیکسلی در جلو، باتری 3000 میلی آمپری و پردازنده هشت هسته ای و دوگیگاهرتزی 64 بیتی Snapdragon 810 از جمله مشخصات آن است.

لنووو A7000

لنووو که بیشتر به علت طراحی و ساخت انواع رایانه در جهان شهرت دارد، این بار گوشی هوشمند A7000 را عرضه کرده که مجهز به نمایشگر 5.5 اینچی اچ دی است و برای اولین بار در آن از سیستم صوتی Dolby Atmos بهره گرفته شده است.

این فناوری جدید کیفیت صدا را در گوشی های هوشمند به میزان چشمگیری ارتقا می بخشد. A7000 مجهز به سیستم عامل آندروید 5 بوده و با شبکه های نسل چهارم تلفن همراه سازگاری دارد. این مدل در رنگ های سیاه و زرد رنگ ارائه شده و انتظار می رود با استقبال مواجه شود.

Leap بلاک بری

شرکت بلاک بری در دنیای گوشی های هوشمند هم به دنبال جلب نظر کاربران حرفه ای و تجاری است. گوشی Leap این شرکت دارای نمایشگر 5 اینچی با دقت اچ دی و طراحی خاص این شرکت است. بهره مندی از سیستم عامل BlackBerry 10 و برنامه های خاص این شرکت مانند مسنجر و دستیار بلاک بری از جمله ویژگی های آن است. گوشی یاد شده به علت همکاری بلاک بری با آمازون با برنامه های آندرویدی نیز سازگاری دارد.

گوشی Magna ال جی

این گوشی برای جلب نظر کاربرانی با درآمد متوسط طراحی شده است و از نمایشگر اچ دی 5 اینچی، پردازنده چهارهسته ای 1.2 یا 1.3 گیگاهرتزی بسته به تمایل کاربر، طراحی خاص و اندکی خم شده و تنها 8 گیگابایت حافظه داخلی از جمله ویژگی های آن است. سیستم عامل این گوشی هم آندروید 5 است.

Acer Liquid Jade Z

این گوشی هم مناسب حال افرادی سختگیر با درآمد متوسط خواهد بود. نمایشگر 5 اینچی، دوربین 13 مگاپیکسلی و تنها 110 گرم وزن نقاط قوت آن محسوب می شود. البته این گوشی محصول خاص و عجیبی نیست. اما در راستای سیاست ایسر برای جلب نظر کاربرانی در میانه بازار محصولی خوب و قابل اتکا محسوب می شود.

Xperia M4 Aqua سونی

این گوشی شباهت هایی با Xperia Z3 دارد، اما با نمایشگر 5 اینچی و دوربین 13 مگاپیکسلی در سطحی پایین تر است. سیستم عامل آندروید 5، طراحی ضدآب به گونه ای که حتی در زیر آب هم قادر به ادامه فعالیت است، از جمله ویژگی های گوشی یاد شده است.

Blackphone 2

این گوشی که توسط شرکت Silent Circle طراحی شده بیشتر برای صاحبان مشاغل قابل استفاده است. طراحی سیاه استاندارد و انبوه برنامه های اداری و رمزگذاری و امنیتی و قابلیت تفکیک برنامه های شخصی و کاری این محصول را به ابزاری محبوب در میان مشتریان حرفه ای مبدل خواهد کرد.

Lumia 640 XL مایکروسافت

عرضه این گوشی هم ناشی از خرید نوکیا توسط مایکروسافت است و یکی از گوشی های متوسط به بالا محسوب می شود. تنوع رنگ های قاب گوشی و نمایشگر 5.7 اینچی مزیت مهم آن است. دوربین های این گوشی در پشت و جلو نیز به ترتیب 13 و 5 مگاپیکسلی است و لذا می تواند عکاسان سخت گیر را قانع کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها