معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان فارس گفت:

۱۴۰ هزار جوان به عضویت هلال احمر فارس درآمدند

وقوع 547 حادثه در کشور ، فقط در هفته گذشته

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات با اعلام رخداد ۵۴۷ مورد حادثه در هفته گذشته، گفت: ۴ هزار و ۱۶۲ تن در حوادث هفته گذشته آسیب دیده و ۴۱۶ تن هم اسکان اضطراری داده شدند.
کد خبر: ۷۷۷۶۲۶
وقوع 547 حادثه در کشور ، فقط در هفته گذشته

حسین درویشی با اشاره به اینکه ۲۵۹ مورد از حوادث هفته گذشته جاده‌ای و ۴۷ مورد شهری بوده است، اظهار کرد: به علاوه ۳۵ مورد از مجموع حوادث هفته گذشته مربوط به برف و کولاک، ۱۵ مورد کوهستان، ۶ مورد سیل و آبگرفتگی، ۳ مورد زمین‌لرزه، ۳ مورد توفان و مابقی مربوط به سایر حوادث بوده است.

وی با اعلام اینکه در هفته گذشته ۴ هزار و ۲۱۰ تن حادثه دیده‌اند، گفت: از این میان ۲ هزار و ۲۹۲ تن در برف و کولاک، ۹۹۷ تن در جاده، ۷۶ تن در سیل و آبگرفتگی، ۲۷ تن در کوهستان، ، ۶۶ تن در شهرها، ۲۳ تن در ریزش آوار، ۲۵۱ تن در توفان و مابقی در سایر موارد حادثه دیده‌اند.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به آسیب‌ دیدگی ۴ هزار و ۱۶۲ تن در حوادث هفته گذشته، گفت: از این میان ۲ هزار و ۲۹۲ تن در برف و کولاک، ۹۵۴ تن در جاده، ۲۵۱ تن در توفان، ۷۶ تن در سیل و آبگرفتگی، ۶۸ تن در شهرها، ۲۶ تن در کوهستان، ۲۳ تن در ریزش آوار و مابقی در سایر حوادث آسیب دیدند.

وی به اسکان اضطراری ۴۱۶ تن در حوادث هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در مجموع این حوادث ۴۳۱ تن نجات یافتند که ۲۷۴ تن به مراکز درمانی منتقل و ۱۵۷ تن سرپایی درمان شدند.

پوشش صد درصدی تماس های امدادی در کشور

دکتر ناصر چرخ ساز سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام افتتاح مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت در جزیره کیش، گفت: از این پس هموطنان حاضر در جزیره کیش در صورت نیاز به دریافت خدمات امدادی می‌توانند با شماره ۱۱۲، تماس بگیرند.

وی افزود: با راه‌اندازی این مرکز در مرکز مستقل کیش، پوشش امدادی در کشور به صورت صد درصدی در آمده و مردم در هر نقطه‌ای از کشور می‌توانند با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

به گفته چرخ ساز، هم اکنون در جزیره کیش یک پایگاه امداد شهری و یک پایگاه امداد ساحلی فعال است که پیش از این به صورت غیر مستقیم و از طرق مختلف (گزارش اورژانس، پلیس و…) از حوادث آگاه شده و امدادرسانی می‌کردند. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها