برترین‌های سه ماهه آخر سال ۹۳

اپراتورهای برتر ADSL معرفی شدند

یک ارائه‌دهنده ADSL گفت: پس از ورود سرویس‌های نسل ۳ و ۴ تلفن همراه پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲ سال آینده درخواست ارتباطات اینترنتی مبتنی بر سیم حذف و ارتباطات ثابت بر رسانه تعاملی و تلویزیون اینترنتی متمرکز شود.
کد خبر: ۷۷۷۲۲۴
حذف بازار اینترنت ثابت تا ۲ سال آینده

به گزارش جام جم کلیک: محمدعلی یوسفی‌زاده ارائه‌دهنده سرویس‌های ADSL، در یک نشست خبری با خبرنگاران از پیشنهاد و توصیه وزارت ارتباطات به بخش خصوصی ICT برای همکاری با شرکت‌های خارجی خبر داد و گفت: این وزارتخانه در جلسات متعددی به شرکت‌های خصوصی حوزه ICT اعلام می‌کند که برای همکاری با مشاور خارجی و جذب سرمایه‌گذار خارجی با شرط اجرای پروژه و انتقال دانش فنی تلاش کنند مانند سرمایه‌گذاری خارجی‌ای که در اپراتور دوم تلفن همراه اتفاق افتاد.

این فعال بازار اینترنت در ادامه با با اشاره به تغییرات پیش‌روی سرویس‌های اینترنتی پس از ورود سرویس‌های نسل 3 و 4 تلفن همراه (LTE) گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا دو سال آینده متقاضی و درخواست دریافت ارتباطات اینترنتی مبتنی بر سیم حذف می‌شود و ارتباطات ثابت به سمت سرویس‌های مشابه رسانه تعاملی (IPMedia) و تلویزیون اینترنتی (IPTV) متمرکز خواهد شد.

مدیرعامل انتقال داده‌های آسیاتک ادامه داد: با تغییر تکنولوژی و ارائه پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت (FCP)، آینده احتمالی اپراتورهای ADSL حرکت به سمت MVNO (اپراتورهای مجازی) خواهد بود و احتمالاً تا سال 94 و 95 سرویس ADSL از قله می‌افتد و به سمت صفر شدن سرازیر می‌شود.

وی درباره تکلیف سرویس تلفن‌ثابت در این تغییر تکنولوژی‌، تصریح کرد: در این زمان شرکت‌ها رویکردهای متفاوتی را اتخاذ می‌کنند؛ برای مثال هم‌اکنون 50 هزار مشترک تلفن ثابت یک شرکت ارائه دهنده خدمات Fix به شرکت ما که یکی از از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات ADSL است، منتقل شده‌اند. یکی از راهکاریی که برای این مورد ارائه شده تبدیل تلفن ثابت به یک APP (برنامه کاربردی) روی تلفن همراه است؛ به صورت که مشابه برنامه وایبر که امکان ارتباط و تماس را روی تلفن همراه برقرار می‌کند، برنامه‌ای نیز کاربردهای تلفن ثابت را ارائه خواهد کرد و تلفن ثابت کاربر خواهد بود.

یوسفی‌زاده با اشاره به کسب جایزه ملی کیفیت ICTNQA به دلیل مدیریت کیفیت در ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در سال 93، گفت: در دولت جدید وزارت ارتباطات تمرکز ویژه‌ای بر موضوع اینترنت و کیفیت اینترنت دارد و در جلسات مستمر با شرکت‌های اینترنتی موضوعات و راه‌حل‌ها را بررسی می‌کند. همچنان که با مطرح کردن پروانه‌های جدید از جمله FCP، MVNO و servco مشکل چندین ساله هم‌پوشانی پروانه‌های متعدد اینترنتی را برطرف کرد و در صدور پروانه‌های جدید نیز در کنار شرایط فنی، شرط اهتمام به کیفیت سرویس و رضایت مشتری مورد توجه قرار داده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها