ایران زمین

مقابله با قاچاق سمندر لرستانی در ایام نوروز

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان با اشاره به اهمیت حفاظت از سمندر کوهستانی لرستان گفت: با هرگونه قاچاق سمندر لرستانی در ایام نوروز برخورد می‌شود.
کد خبر: ۷۷۵۴۱۱

مهرداد فتحی با اشاره به این‌که سمندر کوهستانی لرستان گونه آندمیک (بومی) این استان است، افزود: سمندر از جمله دوزیستان کمیاب و ارزشمند است که در سال‌های اخیر با توجه به افزایش عوامل تهدید کننده طبیعی و انسانی همچون خشکسالی و خرید و فروش توسط افراد فرصت طلب و سودجو در ایام قبل از نوروز در بازارهای داخل و خارج از کشور، شرایط زیستی و جمعیتی آن را بشدت تحت تاثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: این‌گونه از سوی اتحادیه جهانی حفاظت محیط‌زیست در فهرست قرمز قرار گرفته است.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه با شماره 1540 که به صورت شبانه روزی پاسخگوی مسائل زیست محیطی است، تماس بگیرند./ ایرنا

توزیع ‌مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته در کرمانشاه

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کرمانشاه از توزیع مقداری مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته در بازار این استان خبر داد و از مردم خواست قبل از خرید مرغ به قیمت آن توجه داشته باشند.

عبدالرضا یاری، افزود: متاسفانه با خبر شدیم به‌دلیل سوءمدیریت برخی مسئولان مقداری مرغ منجمد تنظیم بازار تاریخ گذشته وارد بازار شده ‌است.

وی با بیان این‌که قرار بود این مرغ‌ها از سطح بازار جمع‌آوری شود، عنوان کرد: این کار به صورت موردی انجام شده، اما این‌که گشتزنی صورت گیرد و همه این مرغ‌ها جمع شود، انجام نشده ‌است.رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه گفت: این مرغ‌ها حدود یک‌سال در سردخانه نگهداری شده، در حالی که اگر بموقع توزیع می‌شد، شاید شاهد افزایش قیمت مرغ تا این حد نبودیم.به گفته این مسئول، گزارش‌هایی هم دریافت شده که نشان می‌دهد برخی توزیع‌کنندگان، تاریخ مصرف مرغ‌ها را نیز دستکاری کرده‌اند.

یاری از مردم خواست هنگام خرید حتما به تاریخ مصرف مرغ توجه کنند و تا حد امکان چیز دیگری را جایگزین مصرف مرغ کنند.وی تاکید کرد: تقاضا داریم اگر مردم با موارد این چنینی مواجه شدند، مراتب را به انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده اطلاع دهند، زیرا پرونده‌ای در این خصوص در انجمن باز است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه تصریح کرد: گزارش‌هایی هم داریم که مقداری از برنج‌های توزیع شده در بازار نیز تاریخ مصرف بسیار کمی دارد.

یاری با بیان این‌که این پرونده در دست بررسی است، یادآوری کرد: اگر تخلف مدیری در این خصوص تائید شود حتما به مراجع مربوط ارجاع خواهد شد./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها