پردازنده‌های اتم اینتل که هدف از عرضه‌ی آن‌ها، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و ابزارهای پرتابل کم مصرف هستند، قرار است با نام گذاری جدید و قدرت و بازده‌ی بالاتر روانه‌ی بازار شوند.
کد خبر: ۷۷۴۹۳۲
عرضه نسل بعدی پردازنده‌های اتم اینتل با نام‌های x3, x5 و X7

به گزارش جام جم کلیک: قصد خرید گوشی هوشمند جدیدی را دارید و در حال بررسی چند مدل مختلف هستید؟ قابلیت‌های فنی، طراحی ظاهری و قیمت آن‌ها را بررسی می‌کنید تا به گزینه مورد نظر خود برسید ولی در همان ابتدای کار متوجه می‌شوید که محصول مورد نظر شما از پردازنده اتم اینتل استفاده می‌کند و شما هیچ دیدی نسبت به قدرت عملکردی این پردازنده ندارید پس به سراغ مدل بعدی می‌روید. حالا اینتل برای راحتی شما راه حل جدیدی اندیشیده است.

اینتل سیستم نام‌گذاری ساده‌ای برای پردازنده‌های اتم خود ندارد و برای بسیاری از افراد تشخیص قابلیت‌های این پردازنده‌ها از روی نام آن‌ها دشوار است. حالا به نظر می‌رسد که خود این شرکت نیز این موضوع را به خوبی درک کرده است. شرکت اینتل قصد دارد تا در سیستم نام‌گذاری پردازنده‌های اتم خود از الگوی نام‌گذاری پردازنده‌های Core خود استفاده کند. نسل بعدی سی‌پی‌یوهای اتم اینتل در 3 سطح به بازار عرضه خواهند شد. این 3 سطح به صورت x3 (خوب)، x5 (بهتر) و x7 (بهترین) به بازار عرضه خواهند شد.

پردازنده اتم x3 قدرت پایه‌ای مورد نیاز گوشی‌های هوشمند و فبلت‌ها را تامین خواهد کرد. اتم x5 دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتر برای کاربرانی که خواهان قدرت بیشتری در استفاده از ابزار هوشمند خود هستند و پردازنده اینتل x7 که برای محصولات پرچم‌دار عرضه خواهد شد و دارای بالاترین قدرت پردازشی و عملکردی در سری اتم اینتل است. با استفاده از این نظام نام‌گذاری بدون تردید خریداران راحت‌تر می‌توانند تبلت یا گوشی هوشمند خود را انتخاب کنند.

همان‌طور که در تصویر کاور مقاله نیز مشاهده می‌کنید شرکت اینتل سه سطح از پردازنده‌های خود را به سه هدف مختلف عرضه می‌کند. پردازنده‌های اتم x برای محصولاتی که حمل‌ونقل آن‌ها اهمیت زیادی دارد، پردازنده‌های Core m برای محصولاتی که به ترکیبی از قدرت در عملکرد و سهولت حمل‌ونقل نیاز دارند و در نهایت پردازنده Core i برای مواقعی که به بالاترین توان پردازشی نیاز است، عرضه می‌شوند.

بدون تردید این خبر خوبی برای کسانی خواهد بود که به محض دیدن نام پردازنده اتم از خواندن سایر ویژگی‌های محصول خودداری کرده و به سراغ محصول بعدی می‌روند چرا که حالا می‌توانند دید نسبی از قدرت پردازشی محصولی که از پردازنده اتم اینتل بهره می‌برد، داشته باشند. آیا تجربه استفاده از ابزارهای هوشمند مجهز به پردازنده اتم اینتل داشته‌اید؟

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها